کد خبر: ۱۴۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
در برنامه گفت و گوی ویژه خبری مطرح شد؛
موضوع قاچاق دام و مشکلاتی که برای امنیت غذایی کشور به وجود می آورد در برنامه امشب گفت و گوی ویژه خبری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران امشب ۲۰ آبان ماه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی موضوع قاچاق دام و مشکلاتی که برای امنیت غذایی کشور به وجود می آورد، پرداختند.

سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران با اشاره به اینکه امسال متاسفانه قاچاق دام شدت پیدا کرده است گفت: حدود ۱۲ برابر سال گذشته کشفیات قاچاق داشتیم لذا به همین میزان هم قاچاق دام بیشتر شده است.

او با اشاره به اینکه حداکثر ۶۰ هزار راس قاچاق دام زنده در سال داریم ادامه داد: بازار رها شده است، آمار‌های غلط منجر به واردات بی حد و حصر گوشت یخ زده به کشور می‌شود و قاچاقچیان از این فرصت استفاده می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران اظهار کرد: زمانی که وضعیت اقتصادی مردم خراب می‌شود، در سبد خانوار مصرف گوشت قرمز پایین می‌آید،در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی کرده بودیم که یک خانوار در سال باید ۱۱.۵کیلو گوشت  مصرف کند، لذا بازار باید توان جواب دادن به مصرف کننده را داشته باشد.

او با اشاره به اینکه پلاک کوبی قانون و نظام جامع دارد گفت: دولت باید برای این کار هر سال اعتباری را بگذارد، اتحادیه ما بسیار توان بالایی دارند و در سراسر کشور آمادگی دارند تا پلاک کوبی را انجام دهند لذا ما توانستیم ۱۲ میلیون راس دام را هویت دار کنیم.

سلطانی سروستانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تاثیرات قاچاق دام برای سال آینده است افزود: وقتی دام مولد قاچاق می‌شود نتیجه آن این است که سال آینده افزایش قیمت گوشت را خواهیم داشت.

در حال تکمیل...

برچسب ها: قاچاق دام ، قیمت گوشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار