کد خبر: ۱۴۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فرمانی را در مورد ایجاد یک مرکز جوابگویی به مسائل بشردوستانه بین بخشی در قره‌باغ امضا کرد.

 پوتین عصر روز جمعه در جلسه حل مسائل بشردوستانه در منطقه قره باغ با حصور مقامات این کشور  از ایجاد یک مرکز بین دپارتمانی برای پاسخگویی بشردوستانه به منظور تسهیل در حل مسائل و مکشلات تاشی از جنگ و احیای زیرساخت های غیرنظامی در قره باغ خبر داد.

وی وظایف این کمیته را کمک به بازگشت شهروندانی که  محل اقامت خود در قره باغ را ترک کرده اند و همچنین کمک به ارگان های دولتی جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان برای احیای زیرساخت های مدنی در قره باغ و ایجاد شرایط برای زندگی عادی مردم اعلام کرد.

اطمینان از هماهنگی فعالیت‌های ارگان‌های دولتی روسیه و سازمان‌های عمومی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان مناطق قره باغ که براثر جنگ آسیب دیده اند و کمک به ارگان‌های دولتی جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در سازماندهی و تعامل با سازمانهای بشردوستانه بین المللی  از دیگر وظایف این مرکز بشردوستانه عنوان شد.

 نمایندگان وزارت خانه دفاع ، حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی، امور خارجه  و سازمان امنیت روسیه عهده دار تاسیس این مرکز بشردوستانه شدند.

پوتین "تعداد قربانیان قره باغ کوهستانی از بیش از چهار هزار نفر، زخمی ها را هشت هزار نفر و پناهندگان  را ده ها هزار نفر عنوان کرد و گفت امیدوارم دیگر از کلمه درگیری در مورد قره باغ استفاده نشود.

لاوروف  وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت: "مسکو در حال مذاکره با جمهوری آذربایجان و ارمنستان است تا ساختارهای سازمان ملل بتواند در قره باغ حضور داشته باشد.

بامداد دهم نوامبر ( سه شنبه گذشته ) سندی برای تحقق آتش بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره باغ  به امضای  «الهام علی اف» رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان و «ولادیمیرپوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه رسید.

311311
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار