کد خبر: ۱۴۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
بر اثر ابتلا به کرونا
حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای، مولف و پژوهشگر حوزه روانشناسی و موسس سمپاد نوین و برادر شهید اکبر اژه‌ای بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر جواد اژه‌ای استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی، براثر ابتلاء به ویروس کرونا و پس از چند روز بستری، در سن ۷۲ سالگی براثر ابتلاء به ویروس کرونا درگذشت. او برادر شهید اکبر اژه‌ای (از شهدای فاجعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی) و پسر خاله شهید بهشتی بود. زنده‌یاد اژه‌ای نمایندگی رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا را نیز بر عهده داشت.

زنده‌یاد اژه‌ای به سال ۱۳۲۷ در اصفهان به دنیا آمد. پس از تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته روان‌شناسی تا مقطع دکترا و در کشور اتریش (دانشگاه دولتی وین) انجام داد. وی در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی وزیر مشاور و رئیس سازمان بهزیستی کشور بود و پس از آن ریاست دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده گرفت. در کنار خدمات ذکر شده دکتر جواد اژه‌ای با پایه‌گذاری سمپاد نوین و ریاست سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۷ منشأ خدمات فراوانی به کشور شد. آن مرحوم استاد تمام رشته روان‌شناسی دانشگاه تهران و صاحب امتیاز یکی از معتبرترین مجلات علمی-پژوهشی به نام «مجله روان‌شناسی» بود.

از جمله تالیفات منتشر شده زنده‌یاد اژه‌ای می‌توان به این موارد اشاره کرد: «هدایت و مشورت در اسلام»، «مبانی راهنمایی و مشاوره» و «آ سیب شناسی اجتماعی: با نگاهی به ادیان». مؤسسه سمت نیز یک کتاب دیگر او با عنوان «مقدمه‌ای بر روان‌شناسی اجتماعی» را در دست انتشار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار