کد خبر: ۱۴۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، امین حسین نقشینه گفت: فردا با تقویت این سامانه بارشی برای بخش‌های جنوبی خوزستان و بوشهر، قسمت‌هایی از فارس کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان و کرمانشاه رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و همچین در مناطق شمالی‌تر نظیر کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال زنجان بارش باران، گاهی رعد ‌و برق و وزش باد اتفاق می‌افتد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه روی ارتفاعات استان‌های شمال غرب بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد، افزود: این بارش‌ها ترددهای برون شهری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این رو توصیه می‌شود به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها افراد با احتیاط کامل تردد داشته باشند، همچنین احتمال جاری شدن روان آب و برخورد صاعقه هم در این مناطق وجود دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی سه‌شنبه در نیمه غربی کشور سواحل دریای خزر و خراسان شمالی فعال می‌شود، اظهار کرد: چهارشنبه فعالیت این سامانه در شمال شرق و سواحل دریای خزر به شکل برف و باران رخ می‌دهند و بارش‌ها طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در گیلان و مازندران شدت می‌یابد.

نقشینه بیان کرد: در مناطق کوهستانی و سردسیر کشور بارش برف را خواهیم داشت، برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افت دما در شمال غرب، سواحل خزر، شمال شرق کشور تا ۸-۱۲ درجه کاهش دما خواهیم داشت. از چهارشنبه تا آخر هفته هم افت دما را تا ۷-۵ درجه برای دامنه‌های البرز همراه خواهد بود.

وی گفت: امروز یکشنبه ۲۵ آبان تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود. فردا و پس فردا نیمه غربی خلیج فارس مواج خواهد بود و همچنین برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار