کد خبر: ۱۴۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
پرسپولیس در آستانه هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر همچنان از لحاظ مالی وضعیت خوبی را تجربه نمی‌کند

   به گزارش جام نیوز، پرسپولیس در آستانه هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر همچنان از لحاظ مالی وضعیت خوبی را تجربه نمی‌کند و بازیکنان جدید و قدیمی تیم و اعضای کادرفنی هیچ دریافتی بابت فصل جدید از باشگاه نداشته‌اند و حتی بابت فصل گذشته هم مبلغ بالایی طلب دارند که همین موضوع باعث شده آنها شرایط خیلی خوبی از لحاظ روحی و روانی نداشته باشند و این مساله در بازی هفته اول آنها برابر سایپا به‌وضوح دیده شد.

 

حالا هم که مدیران جدید بر سر کار آمده‌اند باز هم خبری از تزریق پول به تیم نیست و آنها نیز مدام مصاحبه می‌کنند و از وجود تنها 7 میلیون تومان در خزانه باشگاه حرف می‌زنند و بدین ترتیب فشارها را از روی دوش خود برداشته تا بتوانند تقصیرها را گردن سرپرست سابق باشگاه بیندازند.

 

اما هرچه هست، این روزها بازیکنان از مدیران جدید توقع دارند که حرکتی انجام داده و بتوانند وضعیت را تا حدی تغییر دهند. هرچند این خواسته آنها تا امروز انجام نشده و آنها نه‌تنها در تزریق پول به باشگاه موفق عمل نکرده‌اند بلکه در فاصله 48 ساعت تا پایان مهلت نقل‌وانتقالات هنوز هیچ قدمی برای جذب بازیکن جدید برنداشته‌اند و این نیز به یکی دیگر از نگرانی‌های هواداران و کادرفنی سرخ تبدیل شده است.

 

 رسول‌پناه قسط آذر را از کارگزار گرفته است
در روزهایی که پرسپولیسی‌ها به هر دری می‌زدند تا بتوانند طلب برانکو ایوانکوویچ را پرداخت کنند و موفق به این کار نمی‌شدند، مهدی رسول‌پناه، سرپرست سابق سرخ‌ها با توافقی که با کارگزار باشگاه انجام داد مبلغی را دریافت کرد تا بتواند خطر جریمه‌های سنگینی را که شکایت این مربی برای سرخ‌ها ایجاد کرده بود، از سر باشگاه کوتاه کند.

 

براین اساس او تصمیم گرفت که یکی از قسط‌های کارگزار به باشگاه را زودتر از موعد مقرر دریافت و آن را به یورو تبدیل کرده و به حساب برانکو واریز کند. اما حالا دریافت این پول باشگاه را در وضعیت بدی قرار داده است و آنها نمی‌توانند به هیچ شکلی این کمبود پول را در باشگاه جبران کنند.

 

گفتنی است این قسط ‌باید در آذرماه به حساب سرخ‌ها واریز می‌شد که بدین ترتیب فعلا از واریز پول از سوی کارگزار به حساب باشگاه خبری نیست و مدیران پرسپولیس باید فکر تازه‌ای برای حل مشکلات مالی بکنند.

 

یکی از مسئولان آتیه داده‌پرداز هم با تایید این موضوع که رسول‌پناه قسط بعدی را پیش‌خور کرده است، گفت: «استفاده از لفظ پیش‌خور کردن شاید چندان جالب نباشد. ایشان برای اینکه با برانکو تسویه‌حساب کند، نیاز داشت که این پول را زودتر دریافت کند و شرکت نیز برای کمک به باشگاه این کار را انجام داد.»

 

 قسط بعدی بهمن‌ماه واریز می‌شود
حالا سوالی که برای هواداران پرسپولیس پیش می‌آید این است که سرخ‌ها تا چه زمانی باید در انتظار واریز پول به حساب باشگاه از سوی کارگزار بمانند و آیا آن زمان این پول می‌تواند کمکی به باشگاه برای حل مشکلات مالی بکند یا خیر.

 

طبق شنیده‌ها زمان سررسید قسط بعدی سرخ‌ها بهمن‌ماه سال جاری است که مشخص شدن این زمان نشان می‌دهد که تا آن روز پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند از کارگزار پولی دریافت کنند و بعید هم به نظر می‌رسد که بازیکنان و کادرفنی بپذیرند که تا زمستان از باشگاه دریافتی نداشته باشند و این می‌تواند به نگرانی‌های یحیی برای آینده تیمش اضافه کند.

 

 جلسه مدیران سرخ با کارگزار برای توافقی جدید
مدیرعامل باشگاه و برخی دیگر از معاونان باشگاه طی چند روز گذشته در چند نوبت به دیدار مدیرعامل شرکت آتیه داده‌پرداز رفته‌اند و با آنها بر سر مسائل مختلف به گفت‌وگو نشسته‌اند. یکی از مهم‌ترین بحث‌های طرفین پیدا کردن راهکاری جهت تزریق پول به باشگاه بود. طبق شنیده‌ها این جلسات همچنان ادامه دارد و باشگاه تلاش می‌کند کارگزار را متقاعد کند که پولی قابل‌توجه را به حساب باشگاه واریز کند تا در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا، جان تازه‌ای به تیم و بازیکنان تزریق کند.

 

البته ظاهرا هنوز آتیه داده‌پرداز با این موضوع موافقت نکرده و برای انجام این کار شرایطی گذاشته که باید مدیران پرسپولیس به این پیشنهادها پاسخ بدهند. ظاهرا قرار است این موضوع در جلسه هیات‌مدیره باشگاه مطرح شود تا درصورت تایید اعضای هیات‌مدیره، به کارگزار اعلام شود و باشگاه بتواند مبلغی را از کارگزار دریافت کند.

 

 طلب از همراه اول وصول شده است
یکی دیگر از مواردی که در این روزها مدیران سرخ برای درآمدزایی به دنبال آن رفتند، قراردادی بود که پیش از این با یکی از اپراتورهای تلفن همراه به امضا رسیده بود و شنیده می‌شد که باشگاه از بابت این قرارداد هنوز طلبی دارد. اما پیگیری‌هایی که آنها انجام دادند، نشان داد که کلیه مطالبات باشگاه از این اپراتور تلفن همراه دریافت شده و پرسپولیسی‌ها هیچ طلبی از آنها ندارند. بر این اساس ظاهرا 3میلیارد از این پول در زمان انصاری‌فرد به باشگاه پرداخت شده و رقمی در حدود 15 میلیارد نیز در دوره سرپرستی رسول پناه به حساب باشگاه ریخته شده است تا این تیر مدیران برای درآمدزایی نیز به سنگ بخورد.

 

 بانک گردشگری فعلا بدهی ندارد
اسپانسر روی پیراهن سرخ‌ها در فصل جاری مثل فصل گذشته بانک گردشگری است که ظاهرا مبلغ مناسبی نیز از بابت این همکاری نصیب سرخ‌ها می‌شود. البته بانک گردشگری جدای از موضوع اسپانسر پیراهن، قرارداد دیگری نیز با سرخ‌ها به امضا رسانده که همان صدور کارت‌های بانکی طرفداری است و طبق این قرارداد هر هواداری که این کارت را دریافت کند و کارهای پرداخت پول را از این طریق انجام دهد، درصدی از آن نصیب باشگاه پرسپولیس می‌شود.

 

حالا ظاهرا بانک گردشگری بابت اسپانسرینگ پیراهن، قسط اول را به حساب باشگاه ریخته است و زمان واریز قسط بعدی هم به این زودی‌ها نخواهد بود. از بابت همکاری دیگر این بانک با پرسپولیس هم با توجه به اینکه این قرارداد به تازگی منعقد شده، هنوز به حدی نرسیده که بخواهد پول چشمگیری دست باشگاه را بگیرد و بدین ترتیب این امید مدیران سرخ نیز ناامید شد!

 

 پرسپولیس بین 40 تا 50 میلیارد پول می‌خواهد!
طبق شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس، حتی اگر پول کارگزار هم زودتر دریافت نشده بود و این پول در موعد مقرر به باشگاه می‌رسید هم دردی از دردهای پرسپولیس کم نمی‌کرد چرا که بدهی این روزهای باشگاه به بازیکنان و کادرفنی بیشتر از 15 میلیاردی بوده که کارگزار در اختیار باشگاه قرار داده است.

 

بر اساس اخبار دریافتی، بدهی پرسپولیس از بابت فصل گذشته، امسال و البته آپشن قرارداد اعضای تیم رقمی در حدود 40 تا 50 میلیارد تومان است که همین موضوع مدیران پرسپولیس را به فکر فرو برده که چطور می‌خواهند این مشکل را ختم به خیر کنند.

 

ظاهرا نظر پرسپولیسی‌ها این است که فعلا حدود 15 میلیارد تا پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا به تیم تزریق کنند تا باری از روی دوششان برداشته شود و بازیکنان نیز کمی از بحران مالی خارج شوند تا برای مابقی این بدهی‌ها بعد از این بازی که 29 آذر ماه برگزار می‌شود فکری کنند.

 

هرچند تا آن زمان قطعا تاریخ بعدی پرداخت پول به بازیکنان از راه می‌رسد و این بدهی باز هم بیشتر از قبل می‌شود. از گوشه و کنار شنیده می‌شود که جذب اسپانسر جدید یکی از راهکارهای باشگاه برای فرار از این بحران است.

 

خبری از تحویل چمدانی پاداش آسیا نیست
پرسپولیسی‌ها باید در تاریخ 29 آذرماه در قطر با قهرمان شرق آسیا دیدار کنند تا درنهایت و با یک تک بازی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود. این دیدار علاوه‌بر اینکه از لحاظ اعتبار و خالی بودن جای جام قهرمانی آسیا در ویترین افتخارات سرخ‌ها برای اعضای تیم و باشگاه اهمیت دارد، از لحاظ مالی هم برای مدیران سرخ از درجه اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه اگر سرخ‌ها بتوانند قهرمان این رقابت‌ها شوند دو میلیون دلار دیگر به جوایز نقدی آنها اضافه می‌شود و این پول می‌تواند بسیاری از مشکلات باشگاه را مرتفع کند.  گفتنی است سرخ‌ها تا به این جای لیگ قهرمانان آسیا مبالغی از بابت صعود از مرحله گروهی، رسیدن به یک‌چهارم، حضور در نیمه‌نهایی، حضور در فینال و پیروزی‌هایش به‌دست آورده و حتی اگر فینال را ببازند نیز صاحب دو میلیون دلار دیگر می‌شوند اما قهرمانی در آسیا می‌تواند این مبلغ را تا حدود زیادی افزایش دهد.

 

البته از همین حالا این پول ذهن مدیران پرسپولیس را به خود معطوف کرده که چطور می‌توانند در شرایطی که کشور با تحریم‌های ظالمانه روبه‌رو است، این پول را وصول کنند. آنها دو سال قبل که به فینال بازی‌های آسیایی رسیدند پول پاداش خود را به صورت نقدی و به‌طور مصطلح چمدانی و هر بار 300 هزار دلار دریافت کردند تا درنهایت این پول به صورت کامل وصول شد، اما ظاهرا حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که دیگر نمی‌تواند به این شکل پول به باشگاه پرسپولیس پرداخت کند و حتما باید راهکار جدیدی برای دریافت این پول در نظر بگیرند.

 

گفتنی است زمان انجام مراحل اداری پرداخت این پول در حدود 40 روز تا دو ماه بعد از دیدار فینال خواهد بود و این یعنی سرخ‌ها در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توانند در زمستان سال جاری این پول را از کنفدراسیون فوتبال آسیا وصول کنند. هرچند هنوز پرسپولیسی‌ها راه‌حلی برای دریافت این پول پیدا نکرده‌اند و ممکن است برای انجام این کار دست به دامان وزارت امورخارجه شوند تا بتوانند از این پول در زمان مناسب استفاده کنند.

فرهیختگان 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار