کد خبر: ۱۴۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
رحمانی فضلی:
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های جدید کرونایی را تشریح کرد.

تعداد تست‌های شناسایی کرونا را به صدهزار در روز افزایش می‌دهیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در شبکه خبر اظهار داشت: امروز آقای نمکی اعلام کردند از سه شنبه تست‌های فوری در اختیار قرار می‌گیرد و تست‌ها را به صد هزار در روز می‌رسانیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما هنوز نسبت به قرنطینه آموزش کافی را ندیده اند، گفت: در ستاد مجوز گرفته شد از هتل‌ها و مسافرخانه هم برای قرنطینه استفاده شود. افرادی که شناسایی می‌شوند و در بیمارستان بستری نمی‌شوند رصد و کنترلی روی آن‌ها صورت نمی‌گیرد. اما از این به بعد با اپلیکیشن ماسک و با کمک وزارت ارتباطات این افراد از طریق موبایل آن‌ها رصد می‌شوند.

وزیر کشور با تاکید به نیازمندی برای کمک‌های مردمی گفت: ما مبنای ممنوعیت را سه سطح زرد، نارنجی و قرمز قرار دادیم. اعمال ممنوعیت در ادارت، بخش‌های عمومی و اصناف است. همه این‌ها که گفته شد دارای سه رکن، وزارت بهداشت، تبلیغات و آموزش و مردم است.

وی اضافه کرد: همه کار‌هایی که می‌کنیم برای این است که وزارت بهداشت خدمات خود ار بخوبی انجام دهد. همه قدردان تلاش آن‌ها هستند. باید مردم ما نسبت به زوایای این بیماری آگاهی داشته باشند. همه این کار‌ها برای مردم و با کمک مردم است. هیچ کس راضی نیست ممنوعیت و محدودیت ایجاد شود، اما وقتی با یک اقلیتی مواجه می‌شویم که رعایت نمی‌کنند مجبور به قرار دادن ممنوعیت و محدودیت می‌شویم.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا گفت: ما بین بد و بدتر و یا بدترین و بدترین‌ها تصمیم می‌گیریم. در ممنوعیت ساعت ۲۱ تا چهار صبح باید مردم هم به ما کمک کنند. پیش بینی من این است که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد خود مردم رعایت می‌کنند. کارمندان دستگاه‌ها از طریق سازمان خود شماره‌های پلاک خودرو‌های خود را به نیروی انتظامی می‌دهند تا جریمه نشوند، اما نیروی انتظامی حتما با تردد‌ها با حفظ کرامت مردم برخورد می‌کنند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی که ارباب رجوع ندارند می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها و دستورات طرح ممنوعیت کار خود را ادامه دهند. در مسافرت‌های بین شهری با حمل و نقل عمومی باید مسافران مشخص شوند که کرونا ندارند و ظرفیت آن وسیله نقلیه هم بیش از ۶۰ درصد نباشد.

ادامه دارد...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار