کد خبر: ۱۴۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در ۱۹ استان کشور طی امروز (۲۷ آبان) خبر داد و گفت: بارش‌ها کماکان در کشور تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه دارد.

هواشناسی هشدار داد؛ بارش باران و کاهش دما تا ۱۰ درجه‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در ۱۹ استان کشور طی امروز (۲۷ آبان) خبر داد و گفت: بارش‌ها کماکان در کشور تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه دارد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طی امروز (۲۷ آبان) در گیلان و مازندران بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: بارش پراکنده باران در استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، لرستان، شمال و غرب اصفهان، بوشهر، قم و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: طی فردا (۲۸ آبان) در گیلان و مازندران نیز رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهیم داشت و در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، اصفهان، تنگه هرمز و شرق هرمزگان نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، طی روز پنجشنبه (۲۹ آبان) بارش در گیلان به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در غرب مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، تهران و البرز به‌صورت بارش پراکنده خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه طی روز جمعه (۳۰ آبان) در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و غرب گیلان بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی روز شنبه (۱ آذر) با تشدید ناپایداری‌های جوی در نیمه غربی کشور به ویژه غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی گفت: طی روز شنبه (۱ آذرماه) در بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز بارش دور از انتظار نیست همچنین ریزش تگرگ در دامنه‌های زاگرس مرکزی و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه دمای هوا از فردا (۲۸ آبان) تا پایان هفته در شمال‌شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، گفت: از این‌رو دمای بیشینه در مناطق سردسیر شمال شرق به زیر صفر درجه خواهد رسید همچنین از امروز تا پنجشنبه (۲۷ تا ۲۹ آبان) دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ آبان) نیمه ابری به‌تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد و بارش خفیف باران با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۲۹ آبان) نیز ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج کاهش دما و در بعد ازظهر بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار