کد خبر: ۱۴۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
معاون استاندار تهران گفت: اتخاذ تصمیمات متعدد از سوی دستگاه‌های اجرایی به خصوص در موضوع سلامت باعث مشکلات جدی و سردرگمی مردم در استان تهران شده است.
صراط:

شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اسلامشهر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی در استان تهران تصمیمات متعددی است که از سوی دستگاه‌های اجرایی گرفته می‌شود.

به گزارش فارس وی گفت: متأسفانه تصمیماتی که برای سلامتی مردم گرفته می‌شود باعث سردرگمی آن‌ها شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه برای عدم اجرای تصمیمات گرفته شده نباید استثناء قائل شد، افزود: تصمیماتی که برای سلامتی مردم گرفته می‌شود، باید اجرایی و عملیاتی شود و با تشکیل قرارگاه مرکزی کرونا توسط رئیس جمهور امیدواریم اقدامات یکپارچه و متعدد برای کنترل و مهار این بیماری به مرحله اجرا درآید و همه دستگاه‌ها فعالیت‌های اثرگذاری داشته باشند.

حسن بیگی با تأکید بر اینکه ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد، بیان کرد: مردم باید برای کنترل و مهار این بیماری منحوس کمک کنند؛ تعداد فوتی‌های کرونا با اقداماتی که در کشور شده خیلی مناسب نیست.

وی یادآور شد: حمایت‌های همه جانبه مردم از تصمیماتی که در استانداری و فرمانداری‌های گرفته می‌شود، خیلی مهم است و باید اجرایی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران به پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران اشاره و تأکید کرد: شاید با اجرای طرح تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران نشود این بیماری را مهار و کنترل کرد اما با این قرنطینه حداقل فرصت استراحتی برای کادر درمان به وجود می‌آید، البته از شنبه تصمیمات جدید و سختگیرانه در سطح استان تهران به ویژه شهر تهران به اجرا در می‌آید که نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی کردن این برنامه‌ها است.

حسن بیگی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان تهران، گفت: دولت با همه گرفتاری‌ها و مشکلاتی که دارد توانسته در استان تهران ۱۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به بحث درمان و کمک به بیمارستان‌ها تخصیص دهد و با راه‌اندازی سامانه سخا کمک‌های مؤمنانه ساماندهی و سازماندهی شده و با حفظ شأن و کرامت انسانی در بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

وی با اعلام شناسایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار نیازمند کمک‌های مؤمنانه، خاطرنشان کرد: این تعداد نیازمند خانوارهایی هستند که درپی شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی دچار مشکل شده‌اند و در بین آن‌ها خانواده‌هایی هم وجود دارند که پیش از این خودشان از خیران و افراد کارآفرین بوده‌اند اما امروز گرفتار و نیازمند شده‌اند که در سه بخش به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

۱۰ مورد بستری و ۷ فوتی کرونایی طی ۲۴ ساعت در اسلامشهر/ توزیع ۶۲ هزار بسته معیشتی

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در ادامه جلسه ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار رسیده در طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان امام رضا(ع) اسلامشهر بستری و متأسفانه ۷ مورد فوتی گزارش شده که یکی از فوت شدگان خانم ۲۲ ساله بوده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار زنگ خطری است برای افزایش سطح هوشیاری و آگاهی مردم، گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰ جلسه در بحث پیشگیری و مقابله با بحران کرونا و پدافند غیرعامل در سطح شهرستان برگزار و تصمیمات و مصوبات این جلسات به مرحله اجرا درآمده است.

فرماندار اسلامشهر با تأکید بر انجام اقدامات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه، بیان کرد: با اجرای طرح مواسات و همدلی بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی از سوی سپاه و پایگاه‌های بسیج و ۳۲ هزار بسته حمایتی و معیشتی نیز توسط مساجد، محلات، خیران، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و شاغلان صنوف در بین نیازمندان توزیع شده است.

مرسلپور با قدردانی از همکاری همه جانبه دستگاه‌های اداری و اجرایی این شهرستان برای مهار و کنترل ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ با اقدامات مؤثر شبکه بهداشت و درمان در چهار مرحله کل جمعیت شهرستان اسلامشهر در غربالگری قرار گرفته و با راه‌اندازی سه مرکز ۱۶ ساعته نمونه گیری رایگان، موارد مشکوک مورد آزمایش قرار گرفتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار