کد خبر: ۱۴۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

سلامت نیوز:مهدی اسفندیار کارشناس و منتقد سلامت در کانال تلگرامی خود نوشت : این روزها واقعا در شگفتم از اینکه بالاخره نباید یک مقامی در این دولت و مجلس و دستگاه های نظارتی این سوال را از خود بپرسد که چرا با وجود گذشت بیش از دو هفته از زمان شروع دور اول اعمال محدودیت در تردد کرونا در حال رکورد زدن است؟!

اگر دوستان یادشان باشد شروع دور اول اعمال محدودیت از ساعت ۱۲ روز ۱۲ آبان بوده است و اکنون از آن تاریخ دقیقا ۱۵ روز گذشته و امروز هم کرونا رکورد زد؟!


حالا همان سیاست که به اشتباه آن را اعمال محدودیت نامیده اند در ستاد ملی مقابله با کرونا توسط رئیس جمهور اعلام شده است و دوباره منع تردد جاده ای مطرح شده است.


حالا چرا می گوییم این سیاست به اشتباه محدودیت نامیده شده است؟!
اینکه به مردم بگوئیم با ماشین شخصی تردد نکنید و با اوتوبوس رفت و آمد کنیم به آن اعمال محدودیت گفته نمی شود بلکه تغییر وسیله نقلیه از شخصی به عمومی است که بدترین شیوه سیاست گذاری در مقابله با کرونا است، در همین کانال عرض کردیم در مطالعه ای که چین در شهر ووهان انجام داده در یک سفر ۵۰ دقیقه ای ۹۰ درصد سرنشینان یک اتوبوس به کرونا مبتلا شده اند.

باید از ریاست محترم جمهور پرسید :
۱_ به راستی در این ایام بدون تعطیلی و با وجود جاده های برفی ، مگر چند نفر با انگیزه سیاحت عازم جاده ها می شوند؟! عمده سفرهای این ایام غیرسیاحتی و واجب است که راهی جز انجام آن نیست و منع تردد جاده ای موجب هدایت مردم به سمت حمل و نقل عمومی و تشدید مضاعف خطر ابتلا به کرونا است و بسیاری از افراد توان صیانت از خود در اماکن عمومی و رستوران های بین راه در این تراکم را ندارند، هنوز نظارت بر کیفیت ماسک های دهانی در این سیستم های حمل و نقل وجود ندارد، هنوز پایش کامل مسافران امکان پذیر نیست و .... معتقدم به جز قطارهای کوپه ای بقیه وسایل حمل و نقل عمومی ریسک بالایی دارند.


۲_ آیا آماری در دست دارید که چند درصد از کارگران و کارکنان و سربازان و حتی خود کادر درمان از حاشیه شهرهای بزرگ و شهرستان های مجاور به مرکز شهرها می روند؟!

خصوصا در تهران و استان های شمالی و حتی شمال غربی، بسیاری از این افراد ناچار به طی مسافت شهرستان تا مرکز استان برای رفتن به محل کار هستند هدایت آنها به این مسیر که از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، امری صد در صد نادرست است.


۳_ جناب آقای روحانی بنده اولین نفری بودم که در ابتدای سال در همین کانال بحث محدودیت تردد جاده ای را مطرح کردم اما بنده افزایش هزینه های سفر با اعمال عوارض چند برابری برای هر نوع مسافرتی را عرض کردم و اعمال سیستم رومینگ تلفن همراه و ...که این سخن در آن زمان با پیش روی بودن تعطیلات مکرر و تابستان و.... بوده است؛ نه در زمان کنونی که سفرها عمدتا از سر اجبار است و در مخیله ام خطور نمی کرد که روزی در این کشور مدعی ارائه الگوی جهانی مبارزه با کرونا طرح ترافیک دوباره برقرار و مردم به سمت حمل و نقل عمومی هدایت شوند؟!


۴_ جناب آقای رئیس جمهور ویروس ناشناخته و بدیع و نو به نو در حال شکل و رفتار عوض کردن است، به خاطر امنیت کشور و مردم و حاکمیت لطفا از دوگانه اقتصاد و کووید فاصله گرفته و عنان این ویروس سرکش و منحوس را از دستش بگیرید.

محتمل بدانید که هنوز این روزگار خوش ماست و کرونا هنوز روی اصلی را به ما نشان نداده است، اکنون که مشاوره ها و سیاست ها و .... شما را به این نقطه رسانده تردید نکنید نیاز به نوع دیگری از نگرش و رفتار در مبارزه با این ویروس عجیب دارید، نوعی کاملا متفاوت



برچسب ها: کرونا ، کووید-19
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار