کد خبر: ۱۴۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:
دبیر انجمن خودروسازان در خصوص فعالیت خودروسازان با توجه به محدودیت‌های کرونایی توضیحاتی داد.

قطعه سازاناحمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فعالیت خودروسازان با توجه به محدودیت های کرونایی، گفت: با توجه به اینکه صنعت خودرو یکی از مهم ترین صنایع در داخل کشور است، از این رو نمی توان تولید آن را با وقفه انجام داد، با تعطیلی خودروسازان روند تولید متوقف خواهد شد و مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. 

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: تولید خودرو در ایام پیش رو نیز انجام خواهد شد و نیرویی که فعالیتشان ارتباط مستقیمی با خط تولید دارد، نیز در محل کار مستقر خواهند شد اما نیرویی که ارتباط مستقیم با خط تولید ندارند طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیتشان دور کاری خواهد شد.

نعمت بخش در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تردد کارکنانی که از استان البرز می آیند با محدویت مواجه خواهد شد یا خیر، تشریح کرد: با توجه به اینکه از ۹ شب به بعد ممنوعیت تردد در جاده وجود دارد و بسیاری از کارکنان از استان البرز می آیند، بدین منظور برای کارکنان سرویس در نظر گرفته شده است. 


بیشتر بخوانید:


دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان تهران در شرکت های خودرسازی ایران خودرو، سایپا و صنایع وابسته به آن‌ها مشغول به کار هستند، گفت: بخش تولید کارخانجات تعطیل نخواهد شد و طبق مصوبات از یک سوم نیروی کار استفاده خواهیم کرد. در شرکت های ایران خودرو و سایپا تلاش برای افزایش تولید است و در صورتی که این کارخانجات تعطیل شوند بخش خودرو با مشکلاتی مواجه خواهد شد و به همین دلیل با رعایت دستورات بهداشتی کار را ادامه خواهند داد.

گفتنی است، اما با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از نیرو‌های کار این شرکت های تولیدی از استان البرز به تهران می‌آیند بنابراین در صورت تعطیل نشدن خودروسازی‌ها علنا فضا برای گسترش ویروس در یک مقیاس بزرگ همچنان پابرجاست.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار