کد خبر: ۱۴۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
گروه استان ها_معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: لازم است تا تمامی دستگاه‌های اجرایی از حداکثر ظرفیت خود برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین علی فرخزاد در جلسه شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم ستاد مدیریت بحران برگزار شد اظهار داشت: لازم است تا تمامی دستگاه‌های اجرایی اعم از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، دستگاه‌های خدمات‌رسانی و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم برای مقابله با بارندگی‌های زمستانی و احتمال وقوع سیل در استان را داشته باشند.

وی ادامه داد: باید مناطق پر‌ریسک و خطرزا شناسایی شده و همچنین دلایل وقوع حوادث در این مناطق در چند ساله اخیر را بررسی شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: کرونا نباید موجب تعطیلی سایر شئون اجتماعی و غفلت از دیگر مشکلات شود؛ لذا بهتر است تا دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و خدمات‌رسانی علاوه بر توجه به کویید 19 نگاه خود را به دیگر مسائل نیز معطوف نمایند.

فرخزاد خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون لایروبی دهانه پل‌ها، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز و ممانعت از ریختن زباله‌ها در مسیر رودخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته شده تا شاهد خسارات چند سال اخیر نباشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای پیش‌بینی اسکان ضروری در صورت وقوع حوادث صورت گرفته گفت: هماهنگی‌های لازم با ستاد مقابله با کرونا به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده تا در صورت وقوع حوادث، امکان اسکان شهروندان در مراکز پیش‌بینی شده همچون مساجد را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: تامین سوخت مراکز خدماتی، درمانی، نانوایی‌ها و دانشگاه علوم پزشکی به منظور دوگانه سوز شدن سوخت این مراکز در دستور کار جلسات قرار گرفته است.

فرخزاد ادامه داد: همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای تهیه ادوات و لوازم مورد نیاز این مراکز و تجهیز آن‌ها صورت گرفته و تلاش شده تا از ظرفیت بخش خصوصی در این  زمینه استفاده شود.

وضعیت آب‌وهوای استان در روزهای آینده نارنجی خواهد بود

وی با اشاره به وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی گفت: خواهشمندیم تا جهاد کشاورزی از طریق سامانه خود هشدار و اطلاع رسانی لازم به مراکز دام‌ و‌ طیور و پرورش ماهی را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: تامین اعتبارات برای دستگاه‌های هواشناسی در اولویت فعالیت‌های کارگروه قرار داشته و حداکثر تلاش لازم برای پیگیری در این زمینه انجام خواهد شد.

فرخزاد تاکید کرد: شهرک صنعتی آراسنج در دو سال گذشته به سبب قرار گرفتن در مسیر رودخانه با حوادثی همچون سیل مواجه شده و متحمل خسارات فراوانی شده‌است و لازم است تا جلساتی در خصوص رفع این مشکلات صورت گیرد.

این مسئول بیان کرد: طرح اجرای هلی کوپتر در روستاها، هماهنگی‌های ضروری با متولیان امر و مشخص نمودن محل فرود آن از جمله اقدامات پیش رو در کارگروه است.

انتهای پیام/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار