کد خبر: ۱۴۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت:از فردا شب شاهد بارش‌های سیل آسا دراستان‌های کرمانشاه و لرستان خواهیم بود.

هشدار ؛ بارش‌های سیل آسا از فردا شب آغاز می شود

صادق ضیائیان مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز شنبه شاهد بارش شدید باران در کل کشور خواهیم بود، گفت: این بارش‌ها از روز جمعه از مناطق غربی شروع می‌شود و تا چند روز ادامه پیدا می کند.

او ادامه داد:روز جمعه بارش باران مناطق جنوب غربی و نوار شمالی کشور را در بر می‌گیرد.

مدیر کنترل و پیش بینی هواشناسی با بیان اینکه بارش ها استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه، ایلام را در بر می‌گیرد، اظهار کرد:حجم بارش ها در استان ها کردستان، ایلام، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران و قم قابل توجه است.

ضیائیان توضیح داد:استان کرمانشاه، بخش‌های از شمال ایلام، لرستان، مناطق غربی استان چهارمحال و بختیاری حجم بارش‌ها از سایر مناطق بیشتر است.

مدیر کنترل و پیش بینی هواشناسی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها ۲۴ ساعته باشد، البته نقشه‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۲۴ ساعت شاهد بارش‌ها خواهیم بود و انتظار داریم حجم بارش‌ها در استان چهارمحال و بختیاری به ۱۱۰ میلی متر هم برسد.

ضیائیان ادامه داد:در استان‌های دیگر از جمله کرمانشاه و استان لرستان هم شاهد بارش باران زیادی خواهیم بود که به طوری که در برخی از مناطق تا ۷۰ میلی متر هم می‌رسد.

او بیان کرد: با توجه به آن که ما مدت زیادی در این مناطق شاهد بارش باران با حجم زیاد نبودیم به نیرو‌های عملیاتی حالت آماده باش داده ایم و اعلام کرده ایم که کانال های آب را چک و در صورتی که به لایروبی نیاز باشد اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد آبگرفتگی نباشیم.

ضیائیان تاکید کرد: به تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری ها توصیه می کنیم اقدامات لازم برای پاکسازی معابر را انجام دهند.

ضیائیان گفت:پیش‌بینی می‌شود که بارش ها از اعداد اعلام شده بیشتر باشد.

او توضیح داد:پیش بینی می شود که از جمعه شب و روز شنبه در استان تهران شاهد بارش‌های قابل ملاحظه باشیم، اما بارش‌ها در حد وقوع سیل نیست و به ۲۰ تا ۳۰ میلی لیتر می رسد.

مدیر کنترل و پیش بینی هواشناسی بیان کرد: در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران گاهی وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

ضیائیان بیان کرد: در برخی مناطق شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، باران ، سیلاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار