کد خبر: ۱۴۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
بر اثر حمله طالبان به مرکز شهرستان «مایمی» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان دستکم ۲۵ نیروی امنیتی کشته شدند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابعی امنیتی به رسانه‌ها گفته‌اند که در حمله طالبان به شهرستان مایمی در بدخشان دستکم 25 نیروی امنیتی از جمله سه مقام اردش پلیس کشته شدند.

گفته می‌شود که در این حمله،فرمانده پلیس، معاون امنیت و مدیر مبارزه با جرایم جنایی شهرستان مایمی در میان کشته‌شدگان هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

«بشیراحمد صمیم» رئیس شورای ولایتی بدخشان به بی‌بی‌سی گفته است که گروه طالبان ساعت 4 بامداد پنجشنبه 29 آبان به مرکز مایمی حمله کردند و این شهرستان سقوط کرد.

وی اظهارداشت که در حمله طالبان 25 نفر کشته یک تن دیگر زخمی و چهار نیروی خیزش مردمی نیز توسط طالبان بازداشت شدند.

رئیس شورای ولایتی بدخشان با اشاره به اعزام نیروهای کمکی به این شهرستان اظهارداشت که در حال حاضر طالبان مرکز مایمی را ترک کرده است.

از سوی دیگر، مقام‌های محلی بدخشان گفته‌اند که روز گذشته به دلیل وضعیت نامساعد جوی و بارش برف امکان اعزام نیروهای کمکی به شهرستان مایمی را نداشته‌اند.

مایمی دورترین شهرستان ولایت بدخشان است که با تاجیکستان هم مرز است.

با این حال، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با پذیرش مسئولیت این حمله، ادعا کرد؛ این درگیری پس از آن صورت گرفت که نظامیان افغان در این شهرستان قصد راه‌اندازی عملیات علیه طالبان را داشتند.

درگیری‌ها در افغانستان در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. در جریان کمتر از یک هفته از سقوط دستکم سه شهرستان در شمال و جنوب افغانستان گزارش شده است.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار