کد خبر: ۱۴۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد محدودیت‌ها در مناطق 3‌گانه کرونایی استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حسین کلانتری در نشست زنده تلویزیونی در خصوص اعمال محدودیت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت شهرهای مختلف استان اظهار کرد: یاسوج و کهگیلویه در وضعیت قرمز قرار دارند.

استاندار ادامه داد: شهرستان‌های گچساران و چرام و باشت در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های لنده و بهمئی و دنا در وضعیت زرد هستند.

این مسوول در خصوص فعالیت مشاغل در هر یک از این سه وضعیت گفت: باید لیست مشاغل را در شهرها نصب کنند تا مردم بدانند که منظور کدام مشاغل است.

وی گفت: در وضعیت زرد مشاغل گروه یک در هر سه رده مشاغل فعال است و ۲۴ ساعته هیچ محدودیتی ندارند در زرد مشاغل ۱ و ۲ و ۳ فعالیت می‌کنند و اگر مراجعین پروتکل‌ها را رعایت کنند به آن‌ها خدمات داده شود و فقط فعالیت دسته چهارم مشاغل ممنوع است تردد در منطقه زرد آزاد است و محدودیتی نیست.

این مسوول افزود: در شهرهایی که وضعیت زرد دارند ادارات با دو سوم نیروها سر کار می‌آیند و فرمانداران نظارت کامل دارند و دقیقا باید قانون اجرا شود در این مناطق هیچ ساعتی ممنوعیت تردد نداریم و تنها مشاغل گروه چهار تعطیل هستند اما نباید اجازه تشییع جنازه و عروسی آن چنانی داده شود تا کلیپ‌ها در کشور دست به دست شود و با آبروی استان بازی شود.

استاندار ادامه داد: در وضعیت نارنجی مشمول ممنوعیت تردد می‌شوند از ۲۱ تا ۴ بامداد به غیر از کشیک‌ها و کارهای اداری تردد ممنوع است فقط گروه شغلی یک حق فعالیت دارند و گروه شغلی دو و سه و چهار کاملا در این ۱۵ روز ممنوع است و اگر جواب نداد و به نقطه مطلوب ستاد ملی نرسید تمدید می‌شود.

وی گفت: کارکنان ادارات در وضعیت نارنجی و قرمز شباهت‌هایی دارند و در وضعت قرمز فقط گروه شغلی یک فعال و در نارنجی یک و دو فعال هستند در نارنجی کارمندان با ۵۰ درصد نیرو سر کار می‌آیند. 

کلانتری گفت: ورود خودروها با پلاک غیر بومی به منطقه و خروج آن در منطقه نارنجی ممنوع است در باشت و گچساران نمی‌توانند برای مثال به بهبهان بروند یعنی نه حق ورود و نه حق خروج دارند.

وی ادامه داد: ورود پلاک‌های غیر بومی ممنوع و جریمه‌های سنگین ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیونی دارد اما خیلی‌ها که پلاک غیر بومی داشته و شهروند استان هستند با کارت ملی و شناسایی تردد کنند اما اگر کسی کارت ملی جای دیگر بود و پلاک ماشین هم غیر بومی باشد بحث دیگری است.

استاندار افزود: کارت‌هایی برای آن‌هایی که در حال تردد هستند پیش بینی شده است مشکل و موانع برای تردد کسانی که از محل کار به منزل بروند وجود ندارد امروز با قاطعیت می‌گوییم اعمال این محدودیت ها و بستن این مشاغل قطعا نظر حاکمیت و نظر ستاد و رییس جمهور نیست ابزاری است که عده ای به دلیل عدم رعایت تحمیل کرده و اگر رعایت نشود فاجعه تاریخی رخ می‌دهد.

کلانتری به طرح ارزشمند محله محور به نام حاج قاسم اشاره کرد و گفت: در همه شهرستان‌ها فرمانده میدان فرمانده سپاه است که با حضور همه دستگاه‌ها ۷ راهبرد دارد این طرح بسیار ارزشمند است.

استاندار در ادامه از همکاری صمیمانه نماینده ولی‌فقیه در استان قدردانی کرد و گفت: ائمه جمعه و جماعات نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی مقابله با کرونا در استان داشته‌‌اند.

انتهای پیام/82009

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار