کد خبر: ۱۴۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با تصرف پایگاه راهبردی «ماس» در نزدیکی شهر مأرب این شهر را زیر سلطه خود درآوردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع نظامی دولت مستعفی یمن اعلام کردند که پادگان راهبردی «ماس» در استان مأرب شامگاه جمعه به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تصرف شد.

پایگاه خبری «عدن24 » به نقل از این منابع تایید کردند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از محاصره کامل پادگان آنجا را تحت کنترل کامل خود گرفتند.

پادگان ماس آخرین پایگاه راهبردی تحت سیطره نیروهای اخوانی حزب اصلاح در استان مأرب و نزدیک ترین به شهر مأرب بود و با تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر این پادگان شهر مأرب زیر سلطه آتش باری این نیروها قرار می‌گیرد.

استان مأرب (در مرکز یمن) که سرشار از منابع نفتی و گازی است، مهم‌ترین مرکز حضور حزب اخوانی «الاصلاح» که بخش اصلی پیاده‌نظامی دولت منصور هادی را تشکیل می‌دهد، محسوب می‌شود.با تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر این شهر، دولت مستعفی صرفا مناطقی در استان تعز و بخشی از استان المَهَره و حضرموت را در کنترل خواهد داشت و باقی استان‌ها نیز در کنترل نسبی شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب (همسو با امارات) قرار دارد.

 درگیری‌ها میان طرفین از بامداد روز شنبه گذشته از سه محور در اطراف شهر مأرب و محور چهارمی در اطراف استان الجوف از سر گرفته شد و علی‌رغم گسترده بودن دامنه عملیات نظامی، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دستاوردهای خوب میدانی داشتند.

وبسایت آمریکایی «اینساید عربیا» مدتی پیش در خصوص درگیری‌های مأرب نوشت که این شهر دارای اهمیت استراتژیک و اقتصادی در جنگ یمن است و کنترل نیروهای صنعاء بر شهر مأرب، پایان دولت منصور هادی در یمن و آغاز یک فصل جدید در تاریخ این کشور محسوب می‌شود و یک درگیری مرگ و زندگی برای هر دو طرف به شمار می‌رود.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار