کد خبر: ۱۴۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
سرپرست مرکز بهداشت آبادان از آغاز طرح مکمل یاری مگادوز ویتامین A برای کودکان دو تا پنج سال در مراکز بهداشتی این شهرستان خبر داد.

نجمه آقامیری امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) با توجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی، تنفسی و کووید ١٩ و کاهش مرگ و میر ناشی از آن در کودکان زیر پنج سال، برنامه مکمل‌یاری ویتامین A به ویژه در مناطق محروم که کمبود این ویتامین یکی از مشکلات تغذیه‌ای به شمار می‌رود را توصیه می‌کنند.

او گفت: در همین راستا تجویز کپسول‌های ٢٠٠ هزار واحدی ویتامین A به تمام کودکان دو تا پنج سال ضروری است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان افزود: این طرح از ابتدای هفته گذشته و با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام‌ شده واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت و توسط بهورزان و مراقبین سلامت در تمام مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهر و روستا شهرستان آبادان آغاز شده و هر ۶ ماه یک بار به کودکان تجویز می‌شود.

آقامیری بیان کرد: خانواده‌ها برای مکمل‌یاری ویتامین A کودکان خود با در دست داشتن کارت بهداشتی کودک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز بهداشتی تحت پوشش خود مراجعه کنند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان در پایان اضافه کرد: با توجه به نقش ویتامین A در رشد و سلامت کودک، وجود انواع سبزی‌ها و میوه‌های متنوع در برنامه غذایی کودک به تامین این ویتامین کمک می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار