کد خبر: ۱۴۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
نماینده مردم اردکان در مجلس ضمن ابراز تأسف از اینکه دولت دوازدهم به پیشنهادات بهارستان نشینان برای رسیدگی به اقشار مردم برچسب سیاسی می‌زند، گفت: از ابزارهای نظارتی مجلس برای پویاسازی دولت استفاده می‌کنیم.

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردکان، با اشاره به طرح تأمین کالاهای اساسی، اظهار کرد: این طرح از ابتدای آغاز به کار مجلس یازدهم به‌صورت تخصصی و به‌صورت مداوم در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مورد بحث‌های گوناگون قرار گرفت و در جریان بررسی این موضوع حائز اهمیت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و معاون مربوطه نیز حضور داشتند.

وی بابیان این‌که ابهامات دولت در خصوص منابع مالی مورد نیاز طرح تأمین کالاهای اساسی در کمیسیون برنامه‌وبودجه رفع شده است، افزود: با وجود رایزنی‌های صورت گرفته و اعلام مساعدت از سوی دولت در جلسات کمیسیون، نماینده دولت که پیش‌ازاین با طرح موافقت کرده بود در صحن علنی مجلس؛ مخالفت دولت با این طرح معیشتی را اعلام کرد که تعجب‌برانگیز بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تصویب این طرح در صحن علنی خانه ملت که در حدود ۶۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ شورای نگهبان ایراداتی را نسبت به آن وارد کرد که در جلسه اخیر مجلس، این ایرادات رفع و مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت و پس‌ازآن نیز شورای نگهبان، این طرح را که یکی از مهم‌ترین طرح‌های معیشتی مجلس یازدهم محسوب می‌شود تائید کرد.

دشتی اردکانی با اشاره به تخریب‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، افزود: متأسفانه دولت در مقابل این طرح سنگ‌اندازی‌ها و مخالفت‌هایی را ابراز کرد درصورتی‌که این طرح جهت کاهش فشارهای اقتصادی بر اقشار آسیب‌پذیر کشورمان به‌ویژه در وضعیت اقتصادی و معیشتی فعلی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تصریح کرد: دولت در مقابل طرح معیشتی مجلس به بهانه تنگناهای بودجه‌ای مقاومت کرد اما رئیس‌جمهور چند روز بعد؛ اجرای طرحی را شبیه به این طرح اعلام کرد که این مورد نشان‌دهنده عدم وجود مشکل در تأمین منابع مالی طرح مجلس و درواقع مغالطه دولت‌مردان است.

وی، اذعان کرد: منابع طرح اعلام‌شده اخیر دولت باید حتماً در بودجه لحاظ شده باشد و درصورتی‌که لحاظ نشده باشد، بایستی در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب نمایندگان قرار گیرد.

دشتی اردکانی بابیان اینکه طرح مجلس گستردگی بیشتری برای کمک به دهک‌های پایین جامعه داشت، گفت: دولتی‌ها به بهانه فقدان بودجه کافی با طرح معیشتی مجلس مخالفت کردند اما ناگهان به منبعی دست یافتند که با آن می‌توانند به یک‌سوم جامعه کمک بلاعوض دهند؛ باید از رئیس‌جمهور سؤال کرد که یک‌شبه منبع تأمین مالی این طرح از کجا پیدا شد که تا چند روز قبل از آن، منبعی برای طرح معیشتی مجلس وجود نداشت!

وی ضمن ابراز تأسف از اینکه دولت دوازدهم به پیشنهادات بهارستان نشینان برای رسیدگی به اقشار مردم، برچسب سیاسی می‌زند و به‌جای همکاری و تعامل بیش‌ازپیش با نمایندگان مردم در مجلس، از عناوینی همچون اعانه و... استفاده می‌کند، ادامه داد: منبع دیده‌شده برای طرح تأمین کالاهای اساسی؛ از جیب مردم برداشته نخواهد شد چراکه منبع آن دارائی‌هایی است که دولت می‌فروشد و ما نمایندگان مجلس اطلاع داریم که دولت می‌تواند منابع طرح را تأمین کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در پایان، اظهار داشت: از ابزارهای نظارتی خود جهت پویاسازی دولت استفاده می‌کنیم و اگر دولت به معنای حقیقی کلمه به دنبال کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم است، نهایت همکاری با دولت را به عمل خواهیم آورد.

انتهای پیام/ 90010

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار