کد خبر: ۱۴۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
رئیس جمهور افغانستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که قطعنامه‌های این سازمان چارچوبی را مشخص می‌کند که تنها دولت افغانستان مشروع است و امارت اسلامی طالبان به رسمیت شناخته نمی‌شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از طریق ویدئو کنفرانس در نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهارداشت که جامعه جهانی به توافق رسیده است که به یک راه حل سیاسی در افغانستان دست یابیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در قبال صلح افغانستان گفت که تعهدات سازمان ملل برای حمایت از مردم افغانستان برای پایان جنگ، ادغام مجدد، صلح و ثبات پایدار، احترام به حقوق بشر و عدم تبدیل این کشور به پایگاه تروریسم مهم است.

اشرف غنی افزود که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریسم است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات اشرف غنی درباره مذاکرات صلح خاطرنشان کرد که  تیم مذاکره افغانستان در دوحه بر تعهدات خود در مذاکرات صلح پابند است.

بر اساس این بیانیه، جامعه بین المللی به این نتیجه رسیده است که  افغانستان باید به یک راه حل سیاسی دست پیدا کند و این کشور دارای حاکمیت، متحد و مردم سالار باشد که در صلح با منطقه و جهان بسر ببرد همچنین دستاوردهای دو دهه گذشته را حفظ و توسعه دهد.

اشرف غنی با اشاره به قطعنامه‌های سازمان ملل گفت: «تداوم این قطعنامه‌ها نه تنها برای حقوق، ارزشها و اهداف ما مهر تایید می‌گذارد، بلکه چارچوبی را مشخص می‌کند که تنها جمهوری اسلامی افغانستان دولت مشروع است و امارت اسلامی از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته نمی‌شود و این سازمان از احیای دوباره امارات اسلامی حمایت نمی‌کند».

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که «شورای امنیت سازمان ملل حمایت‌های خود را از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه دهد. مهمترین ضرورت و اولویت ما صلح است و ما باید به روند صلح صلح انرژی تازه ببخشیم زیرا در دوحه در وضعیت نامطلوب قرار دارد و شما در این راستا می‌توانید نقش عمده را بازی کنید».

وی با تاکید بر برقراری صلح در افغانستان اظهارداشت که شورای امنیت بر آتش‌بس در افغانستان تاکید کند و اجرای تعزیرات این سازمان به عنوان یک ابزار در موفقیت مذاکره با طالبان مهم است.

اشرف غنی همچنین درباره کنفرانس ژنور برای کمک به افغانستان گفت که کشورش روابط خود را با جامعه بین المللی بر اساس اولویت‌های مشترک ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار