کد خبر: ۱۴۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
گروه استان‌ها ـ تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که یک خانواده بی‌سرپناه در جلوی بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه چادر زده و همراه با وسایل زندگی خود در هوای سرد و بدون خانه و کاشانه شب را به صبح می‌رسانند، اما اصل ماجرا چه بود؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که یک خانواده بی‌سرپناه در جلوی بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه چادر زده و همراه با وسایل زندگی خود در هوای سرد و بدون خانه و کاشانه شب را به صبح می‌رسانند. همین مسئله باعث شد که استاندار آذربایجان‌غربی به همراه مدیرکل بهزیستی استان، برای بررسی صحت و سقم ماجرا به محل مربوطه مراجعه کنند؛ اما اصل ماجرا چه بود؟

سعید فریور مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با تشریح این ماجرا اظهار داشت: چند شب پیش استاندار آذربایجان‌غربی در تماس تلفنی اطلاع داد که خانواده‌ای در جلوی بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه چادر زده‌اند و به همین سبب به محل مربوطه مراجعه شد.

وی تصریح کرد: در آنجا مشاهده شد که یک زن و مرد در آنجا حضور دارند و در این راستا، مرد  اظهار کرد که از 15 سال گذشته به جرم سرقت در زندان به سر می‌برده و هم اکنون از حبس خارج شده و به همراه خانمی که در کنارش بود از راه جمع‌آوری کارتن با ارابه، گذران زندگی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر متاسفانه هر دوی آنها معتاد بوده و هیچ کودکی نیز در آن چادر وجود نداشت و همچنین زن مدعی بود که با توجه به اینکه صلاحیت نگه‌داری فرزندانش را ندارد، از 10 ساله گذشته یکی از فرزندانش توسط بهزیستی شهرستان خوی نگه‌داری شده و یکی از آنان نیز در کشور عراق به سر می‌برد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر متاسفانه هر قدر اصرار استاندار آذربایجان‌غربی و اینجانب مبنی بر تامین سرپناه و مکانی برای اسکان در آن هوای سرد و بارانی به آنها شد، هیچ کدام نپذیرفته و گفتند که تا صبح در آنجا خواهند بود!

فریور افزود: آن مرد اظهار کرد که برای خود مکانی برای اسکان داشته و به خانه خود می‌رود و زن نیز عنوان کرد که در 15 کیلومتری یکی از روستاهای نزدیک ارومیه، خانه پدری دارد که به آنجا مراجعه می‌کند بنابراین مدارکی نیز دال بر اینکه آنها یک خانواده هستند وجود نداشت.

وی گفت: این زن و مرد، ساعت 7 صبح وسایل خود را جمع آوری کرده و هر کدام به محل سکونت خود رفتند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: حتی به آنان پیشنهاد شد که به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنند، اما آنان ابراز کردند که داروی متادون که بهزسیتی به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهد را مصرف می‌کنند.

وی گفت: بنابراین با توجه به اینکه در فضای مجازی آمده بود که در داخل چادر، کودک هم زندگی کرده و آنان نیز اعضای یک خانواده بودند، صحیح نیست و این زن و مرد، کمک بهزیستی را مبنی بر تهیه محل اسکان و انتقال آنها به کمپ ترک اعتیاد قبول نکردند.

انتهای پیام/7548/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار