کد خبر: ۱۴۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج مساجد فارس از اجرای پویش "سلیمانی‌ها" در پایگاه بسیج مساجد استان فارس با رویکرد "هر پایگاه مقاومت یک خدمت" خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدجواد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه در سال جاری و هفته بسیج پویش "سلیمانی‌ها" را با رویکرد "هر پایگاه مقاومت یک خدمت" دنبال می‌کنیم اظهار داشت: این پویش تا سالگرد شهادت سردار دل‌ها ادامه خواهد داشت و خدمات متفاوتی را در پایگاه‌های مقاومت ارائه خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مساجد فارس گفت: اسم این طرح "هر پایگاه مقاومت یک خدمت" است اما برخی از پایگاه‌های مقاومت که تعدادشان هم کم نیست، خدمات زیادی را به محله خود ارائه داده‌اند.

وی افزود: در این ایام شیوع کرونا ویروس که همه موسسات، نهادها، سازمان‌های دولتی و خصوصی تعطیل شده‌اند، مساجد و پایگاه‌های مقاومت برای خدمات‌رسانی فعال می‌باشند.

محمودی گفت: از جمله خدمات مساجد و پایگاه‌های مقاومت خدمات فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و خدمات متعدد دیگر است که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کشور، مساجد و پایگاه‌ها، خدمات بهداشتی را هم به خدمات خود افزوده‌اند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان انقلابی در مبارزه با کرونا وارد صحنه شدند.

رئیس سازمان بسیج مساجد فارس تأکید کرد: ضدعفونی کردن معابر و مبلمان شهری، ساخت و توزیع ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه با تهیه انواع بسته‌های مورد نیاز معیشتی، لوازم التحریر و بهداشتی، تهیه جهیزیه، بخاری و لباس گرم، دارو و کپسول اکسیژن، تهیه و توزیع آب میوه‌های طبیعی میان بیماران و پرسنل درمان از جمله خدمات ما در مقابله با کرونا است.

سرکشی از بیماران کرونایی و خانواده هایشان، کمک به کادر درمان، و تغسیل و تدفین اموات فوت شده کرونایی از دیگر خدمات گروه‌های جهادی پایگاه‌های مقاومت است که وی به آن اشاره کرد.

 رئیس سازمان بسیج مساجد استان فارس در تشریح برنامه های هفته بسیج، به برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی با رویکرد نام شهدای انقلاب، بسیج و "حاج قاسم سلیمانی"، مسابقات دکلمه و سرود و اجرای پویش‌های متنوع در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: 151 پروژه محرومیت‌زدایی هم که در استان به بهره‌برداری رسیده، نتیجه فعالیت گروه‌های مختلف بسیجی در مساجد و پایگاه‌های مختلف استان است.

رئیس سازمان بسیج مساجد استان فارس، بسیج و پایگاه‌های مقاومت را مأمن و محل خدمت به مردم محل دانست و اظهار داشت: روحیه بسیجی و جهادی می‌تواند پایان‌بخش اختلافات در محلات، شهرها و حتی کشور باشد.

محمودی معتقد است که همه مردم می‌توانند بسیجی باشند؛ همه کسانی که دلشان برای نظام و انقلاب می‌سوزد و دلشان پابرجایی نظام را می‌خواهد، یک بسیجی هستند؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: "بسیجی یعنی حضرت علی(ع) که تمام زندگی‌اش را وقف اسلام کرد".

وی بسیج را مجموعه خدمتگزاری به مردم با روحیه جهادی و انقلابی دانست و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که "بسیج سیاست زده نیست؛ اما سیاست را بلد است" اظهار داشت: بسیج از مجموعه‌هایی است که با توان و روحیه انقلابی در حال خدمت به مردم است و اگر همه مردم و مسئولان با این رویه کار کنند، قطعاً خیلی از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم را شاهد نبودیم.

وی گفت: بسیج و بسیجی یک واژه آشنا برای عموم مردم است که مردم با آن خو گرفته‌اند و خدمات زیبای آن را در منطقه و محل زندگی خود، دیده و با آن زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/422/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار