کد خبر: ۱۴۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه ۴ آذر در اثر برخورد یک فروند قایق ماهیگیری تندرو با یک قایق ماهیگیری پارویی در حوزه استحفاظی بندرترکمن، یک نفر از سرنشینان قایق پارویی مصدوم شد. صیاد مصدوم که به دلیل شدت جراحات به بیمارستان ۵ آذر گرگان منتقل شده بود به کما رفت. هواشناسی گلستان از چند روز قبل هشدار داده بود که دریای خزر در این هفته به دلیل فعالیت سامانه ناپایدار، طوفانی و مواج است.

نوربخش داداشی، مدیرکل هواشناسی گلستان چند روز قبل گفته بود: در نتیجه فعالیت سامانه سرد و بارشی، ارتفاع امواج در نقاط فراساحلی به یک متر می‌رسد که نتیجه آن ناایمن شدن دریا برای فعالیت ماهیگیران است.

۲ هزار فروند انواع قایق موتوری در دریای خزر و خلیج گرگان به ماهیگیری مشغول هستند که از این تعداد، صدها فروند قایق صیادی غیرمجاز بیشتر فعالیت خود را در شب انجام می‌دهند. باریک شدن عرض دهنه چپاقلی موجب دشواری در رفت و آمد قایق‌ها برای گذر از خلیج گرگان به دریای خزر شده و هر از چند گاهی تصادف بین قایق‌های صیادی به خصوص در شب‌ها رخ می‌دهد. گلستان بیش از ۱۰۰ کیلومتر ساحل دارد و شغل بخشی از ساکنان شهرهای بندرگز، گمیشان و بندرترکمن، ماهیگیری در دریای خزر است. سال گذشته نیز چند ماهیگیر این منطقه به سبب سوانح و طوفان های دریایی جان خود را از دست داده بودند.

هواشناسی گلستان امروز همچنین از ورود سامانه ناپایدار بارشی به استان خبر داد و گفت: بارش باران در مناطق دشت و کوهپایه و برف در ارتفاعات، کاهش ۶ تا هشت درجه ای دما، وزش باد شدید، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده های کوهستانی و احتمال آبگرفتگی معابر از جمله نتایج فعالیت این سامانه است. بر اساس اطلاعیه هواشناسی، روزهای پنجشنبه و جمعه اوج فعالیت این سامانه خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار