کد خبر: ۱۴۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
گروه استان‌ها- ۵۳ پروژه محرومیت‌زدایی در استان اصفهان توسط مرکز بسیج سازندگی سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیین افتتاح 53 پروژه محرومیت‌زدایی در استان اصفهان توسط مرکز بسیج سازندگی سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان همزمان با گرامیداشت هفته بسیج، صبح امروز سه‌شنبه به صورت آنلاین برگزار شد.

استاندار اصفهان در این مراسم با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: هرکدام از طرح‌هایی که امروز در سراسر استان به بهره‌برداری رسید، می‌تواند به نوبه خود بسیار موثر باشد.

عباس رضایی با تأکید بر اهمیت زمان اتمام پروژه‌ها افزود: هرچه پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی زودتر به بهره‌برداری برسد از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه آزادراه شرق اصفهان پس از سالها و همچنین لزوم افتتاح هرچه زودتر پروژه‌های نیمه‌تمام استان ادامه داد: توجه کنیم که در این راستا باید الاهم فی‌الاهم کنیم و پروژه‌های نیمه‌تمام که در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به مقاومت مردم در برابر دسیسه‌های دشمن است را زودتر به اتمام و بهره‌برداری برسانیم.

استاندار اصفهان گفت: در این شرایط ناامیدی در جامعه افتتاح چنین پروژه‌هایی سبب هماهنگی و همدلی میان دولت، سپاه و بسیج و مردم می‌شود و این موضوع پیام خوبی برای دوستداران نظام جمهوری اسلامی و مردم به عنوان صاحبان انقلاب دارد.

وی بیان کرد: دستگاه‌هایی می‌توانند در راستای اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند حرکت کنند که دید و تفکر مقاومت در برابر استکبار جهانی را داشته باشند و بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها تأکید کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون چند پروژه‌ بزرگ نیمه‌تمام در استان اصفهان داریم و به سازمان بسیج سازندگی استان پیشنهاد می‌کنم به این پروژه‌ها ورود پیدا کند.

همچنین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت گفت: از سال گذشته تاکنون کمک به پروژه‌های عمرانی بخش دولتی را در چهار محور آغاز کرده‌ایم.

سردار مجتبی فدا افزود: این پروژه‌ها با مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های دولتی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی، سازمان بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی و مشارکت مردم ساخته شده است.

وی ادامه داد: از استاندار اصفهان برای حمایت و پیگیری موضوعات در راستای انجام مأموریت‌های بسیج در حوزه عمرانی تشکر می‌کنم و آمادگی ورود به پروژ‌ه‌های نیمه‌تمام در هر حوزه‌ای را داریم.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) و هفته بسیج اظهار داشت: محرومیت‌زدایی، حرکت‌های جهادی و خدمت‌رسانی به آحاد مردم از جمله محورهای فعالیت‌ بسیج سازندگی در کل کشور است.

سرهنگ حسن عجمی با اشاره به استفاده سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت گروه‌های جهادی، سازمان بسیج مستضعفان، قرارگاه پیشرفت و آبادانی، دولت، ادارات، سازمان‌ها، مردم و خیران اضافه کرد: طرح 40 هزار پروژه یکی از طرح‌های انجام‌شده در کشور است که سهم استان اصفهان 1500 طرح بوده که در سال 98 و 99 انجام شده است. البته بسیج سازندگی استان اصفهان در این بخش موفق به اجرای 1697 طرح در استان شده است.

وی با اشاره به ساخت مسکن در مناطق آسیب‌دیده از سیل سال 98 بیان کرد: 76 واحد منزل مسکونی در استان اصفهان، 51 واحد در استان گلستان و 22 واحد در استان سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های جهادی ساخته شده است. همچنین 374 منزل مسکونی در استان اصفهان و 173 منزل مسکونی در استان لرستان بازسازی کرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح کرد: 132 طرح در قالب طرح شهید همدانی و 84 طرح در قالب طرح کرامت در استان اصفهان و 22 طرح محرومیت‌زدایی در شهر اردستان اجرا شده است و محرومیت‌زدایی از شهر اصفهان و حاشیه آن را نیز در دستور کار داریم.

وی افزود: احیا و لایروبی قنوات، احداث کانال آب، استخر چندمنظوره ذخیره آب، آب‌رسانی به روستاها، بهبود کیفیت آب شرب، آب‌رسانی سیار و احداث مسکن محرومان در قالب طرح شهید همدانی انجام شده است که از ظرفیت جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب استان و شهرستان‌ها، کمیته امداد و بهزیستی استفاده کرده‌ایم.

عجمی ادامه داد: 10 طرح احداث و تجهیز کارگاه اشتغال، 8 طرح بهسازی و تعمیر مسجد، 3 طرح ساخت حسینیه، 3 طرح احداث کانون فرهنگی، 4 طرح زیباسازی شهری، یک طرح شبکه آب و فاضلاب محلی، 2 طرح درمانی، یک طرح تخریب و آواربرداری مکان‌های آلوده و یک طرح لایروبی قنات به همراه 46 طرح دیگر امروز در قالب طرح کرامت به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به فعالیت این سازمان در طرح‌های بیابان‌زدایی خاطرنشان کرد: 12 هزار هکتار بیابان‌زدایی از سال 79 تا 97 انجام شده و 350 هزار نهال کاشته شده است. همچنین در سال گذشته 300 هکتار بیابان‌زدایی انجام داده و بیابان‌زدایی از 400 هکتار دیگر را نیز برای سال 99 در دستور کار داریم.

وی گفت: امروز 53 طرح در شهرستان‌های خمینی‌شهر، دهاقان، اصفهان، شرق اصفهان، خوانسار، شهرضا، فریدن، گلپایگان، چادگان، لنجان، آران و بیدگل، کاشان، فلاورجان، بویین و میاندشت، نجف‌آباد و نطنز افتتاح شد.

عجمی با اشاره به تعامل با ادارات و دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: در تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی‌(ره) احداث 1150 مسکن محرومان را در دستور کار داریم که در فاز نخست 500 واحد احداث خواهد شد. همچنین امضای تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌ها را نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح سپاه برای احداث 200 هزار واحد مسکونی برای محرومان در کشور افزود: این اقدام با کمک دولت، سپاه و خیران انجام می‌شود که سهم سپاه استان اصفهان هنوز مشخص نشده اما هم‌اکنون 261 واحد از سوی گروه‌های جهادی در حال احداث است.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در این آیین اظهار داشت: بسیج تجلی ایثار، خلوص، فداکاری و تلاش برای کسب دانش و مهارت اصیل است و یاد و خاطره همه شهدای راه توسعه و آبادانی و دفاع از حرم امنیت کشور و به‌خصوص شهدای بسیج را گرامی می‌داریم.

حیدر قاسمی افزود: در کنار خدمات سخت‌افزاری، از بسیج و سپاه برای ترویج روحیه خدمت و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی تشکر ویژه دارم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی از سوی بسیج سازندگی ادامه داد: پیوند میان نهادهای مردمی و دولت یکی از ویژگی‌های این طرح‌ها است و با حضور مردم، بهره‌برداری از این پروژه‌ها از سرعت و کیفیت بیشتری برخوردار می‌شود و تجربه نشان داده که هزینه‌ها هم کاهش پیدا کرده که در حوزه مدیریت هزینه و مدیریت زمان بسیار ارزشمند است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: باید قدر ظرفیت و آمادگی بسیج سازندگی را دانست تا بتوانیم خلأهای عمرانی و خدماتی که در استان اصفهان به‌خصوص مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته وجود دارد را برطرف کنیم.

در ادامه، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با تبریک هفته بسیج بیان کرد: امیدوارم با وجود وضعیت سخت اقتصادی که بر کشور حاکم است قدمی در راستای رفع مشکلات مردم برداریم.

حجت‌الله غلامی تصریح کرد: یکی از جنبه‌های مهم اقتصاد مقاومتی محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم است و باید از توانمندی نیروهای بسیجی استفاده کنیم تا این اقدام با سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام شود.

وی با بیان اینکه بیشتر روستاهای استان دچار محرومیت هستند، گفت: اجرای پروژه‌های مختلف می‌تواند به ماندگاری در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و حاشیه شهرها کمک کند. امکاناتی که بسیج در اختیار دارد می‌تواند در این راستا بسیار کمک‌کننده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: هنوز تأمین آب شرب بسیاری از روستاهای استان با تانکر انجام می‌شود و بسیاری از راه‌های روستانی به صورت خاکی و یا فاقد آسفالت مناسب است، بنابراین می‌توان با استفاده از امکانات بسیج سازندگی اقدامات موثری در این زمینه انجام داد.

وی با اشاره به بهره‌برداری همزمان از 53 پروژه محرومیت‌زدایی در استان به مناسبت هفته بسیج ادامه داد: همچنین 261 پروژه دیگر نیز امکان بهره‌برداری تا پایان سال و یا سه ماه ابتدایی سال 1400 را دارند.

غلامی خاطرنشان کرد: مناطق محروم تنها در مناطق دورافتاده استان وجود ندارد و در حاشیه شهر اصفهان نیز مناطق محرومی هستند که امیدوارم بتوانیم پروژه‌های خوبی در حاشیه‌های محروم شهر اصفهان اجرا کنیم.

انتهای پیام/165/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار