کد خبر: ۱۴۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
پورنگ خبر داد:
رئیس اداره توانمندسازی و مشارکت های محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران چالش ها و محورهای ۵ گانه رویداد کلیماتون را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام پورنگ با اشاره به چالش‌های رویداد کلیماتون ٢۰٢٠ شهر تهران، ارتقاء نقش زنان و جوانان در مقابله با تغییرات اقلیمی، زندگی حین کرونا و پساکرونا، هوشمندسازی و توسعه فناوری، ترویج سبک زندگی پایدار و ارتقاء مشارکت اجتماعی را ۴ رویکرد اصلی کلیماتون ٢٠٢٠ تهران دانست.

رئیس اداره توانمندسازی و مشارکت های محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: برای هر یک از چالش‌ها و رویکردهای مذکور، وبینارهای آموزشی و توجیهی برای شرکت کنندگان برگزار می شود که در نهایت منجر به تولید ایده‌های خلاقانه و سودمند برای مجموعه مدیریت شهری توسط آنها خواهد شد.
به گفته وی چالش‌های رویداد کلیماتون ٢٠٢٠ شهر تهران در ۵ محور مدیریت مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های پاک، حمل و نقل پایدار و ارتقاء کیفیت هوا، توسعه ساختمان‌های سبز، استفاده بهینه از منابع آبی و بازچرخانی آب و کاهش پسماند (کاپ) معرفی شده است.

پورنگ با اشاره به اینکه در حال حاضر ٢۶٠ نفر در رویداد بین المللی کلیماتون٢٠٢٠ ثبت نام کرده اند، خاطرنشان ساخت: علاقمندان می توانند تا ٩ آذرماه با مراجعه به آدرس http://climathon-climate.ir/register، اقدام به ثبت نام در این رویداد بین المللی کنند.

لازم به ذکر است رویداد بین المللی کلیماتون ٢٠٢٠ برای سومین بار با محوریت "ایده‌های تحول‌آفرین برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و تاب‌آوری شهری در مواجهه با تغییرات اقلیمی در شهر تهران" و به صورت مجازی، از تاریخ ٩ لغایت ١١ آذر ماه سال جاری توسط اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار با همکاری ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران و جمعیت حامیان زمین برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار