کد خبر: ۱۴۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد؛
گروه خودروسازی سایپا از روز دوشنبه مورخ ۳ آذر ۱۳۹۹، ثبت نام اولیه ۹ محصول خود را آغاز کرده است. در این طرح مشارکت در تولید، «سایپا شاهین» هم عرضه می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، در این طرح مشارکت در تولید شاهین مانند پیش فروش قبلی با پیش پرداخت ۱۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ثبت نام می شود. در این بخشنامه سایپا اعلام شده که سود مشارکت ۶ درصد و سود انصراف ۳ درصد به خریداران تعلق می گیرد و زمان تحویل این سری از شاهین های ثبت نامی، هفته چهارم دی و بهمن ۱۴۰۰ خواهد بود. با توجه به قواعد پیش فروش خودرو و طرح های مشارکت در تولید، قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل مشخص می شود و مبنای روز قیمت گذاری دستگاه های نظارتی را دنبال می کند.

در این طرح فروش سایپا که خودروهایی مانند کوییک آر، کوییک دنده ای، تیبا ۲، تیبا صندوق دار، ساینا، وانت نیسان تک سوز، وانت نیسان دوگانه سوز و وانت ۱۵۱ هم عرضه می شود، همچنان قوانین کمیته خودرو برای فروش محصولات دو خودروساز برقرار است و مشتریان پیش از ثبت نام اولیه، باید شرایط اعلام شده در بخشنامه را داشته باشند. بدیهی است که در صورت ثبت تقاضای بیش از ظرفیت، فرایند قرعه کشی برای تعیین برندگان و منتخبان ثبت نام خودروها برگزار خواهد شد. با توجه به بخشنامه زیر، امروز (۵ آذر ۱۳۹۹) آخرین فرصت برای تکمیل فرایند ثبت نام اولیه این دوره از پیش فروش محصولات سایپا است.

شرایط فروش سایپا

شرایط فروش سایپا

شرایط فروش سایپا

شرایط فروش سایپا

معرفی سایپا شاهین:

شاهین جدیدترین محصول سایپا به حساب می آید که از چند هفته قبل وارد خط تولید این خودروساز در تهران شده و فرایند تولید آزمایشی و تطبیق خط تولید را می گذارند. این خودرو اولین عضو پلتفرم SP100 است و به گفته مدیران سایپا، در آینده نزدیک محصولات دیگری بر روی این مگا پلتفرم معرفی خواهند شد. با توجه به فرایند انجام شده برای اخذ اعتبارنامه های ECE، ای مارک و… مالکیت و توسعه این سازه مهندسی برای گروه خودروسازی سایپا ثبت شده و امروز این خودروساز داخلی توانسته تا اولین پلتفرم چندگانه را در کشور داشته باشد.

خط تولید اختصاص یافته به شاهین این امکان را دارد تا سایر محصولات خانواده SP100 در آینده در آن به مرحله تولید برسند. آن طور که گفته می شود در سال ۱۴۰۰، دومین عضو این پلتفرم با نام «سایپا آریا» در جایگاه یک کراس اوور جمع و جور به این خط تولید می آید. در حال حاضر ظرفیت تولید سایپا شاهین، ۲۴۰ دستگاه در هر شیف کاری است و این امکان فراهم است تا سدان جدید سایپا با دو شیف بلند مدت در روز تجاری سازی شود.

سایپا شاهین به پیشرانه M15 توربو مجهز است که با حجم ۱٫۵ لیتر و ۸ سوپاپ، ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه توربو هم در بازه ۱۷۵۰ تا ۴۲۵۰ دور در دقیقه تولید می شود و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و کابلی ۵F18 به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند. سایپا در اطلاع رسانی های اخیر خود گفته است که شاهین به سانروف، دو کیسه هوای SPS، استارت دکمه ای، آینه تاشو برقی، سنسور باد لاستیک، فرمان کمکی برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ABS، EBD BAS، سامانه BCM، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه اتوماتیک، سنسور نور، رینگ آلومینیومی، نمایشگر وضعیت دنده، کامپیوتر سفر، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، بلوتوث، سنسور پارک و دوربین عقب، تریم داخلی چرم مصنوعی و… مجهز خواهد بود.

همچنین پیگیری های خبرنگار اسب بخار نشان می دهد که مرکز تحقیقات سایپا، در حال آماده سازی برخی آپشن های جدید برای شاهین است و گویا این خودروساز برنامه دارد تا در آینده نزدیک نسخه های آپشنال این سدان جدید را به بازار عرضه کند. تصاویر منتشر شده از خط تولید این محصول در فضای مجازی، نشان می دهد که فرایند بررسی حضور برخی آپشن های جدید بر روی شاهین آغاز شده است.

طی روزهای گذشته سایپا شاهین در فضای مجازی و رسانه های کشور به عنوان «ایمن ترین خودروی ایرانی» معرفی گردیده است. انتشار دو ویدیوی تست تصادف ECE شاهین در مراکز اعتبارسنجی اروپایی در چند وقت اخیر توسط روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا، باعث شده تا در فضای رسانه های کشور، این صفت برای جدیدترین سدان ایرانی انتخاب شود. پیش از این مرسوم نبود که خودروسازان ایرانی ویدیوهای تست تصادف و اعتبارسنجی محصولاتشان را منتشر کنند و تا به امروز تمام ویدیوهای منتشر شده از تست تصادف خودروهای داخلی، پس از مدت ها از عرضه آن محصولات به صورت غیر مستقیم به بیرون درز کرده است.

حال با وجود چنین دیدگاه هایی در صنعت خودرو، شاهد هستیم که سایپا در شفاف سازی ایمنی و اعتبارنامه محصول جدید خود پیش قدم شده و برای اولین بار ویدیوهای تست تصادف خودرویی را به صورت رسمی منتشر می کند. با توجه به اخبار رسمی این خودروساز، سایپا شاهین توانسته تا اعتبارنامه ECE و ای مارک را پس از گذراندن ۶ تست عملیاتی در کشورهای مختلف اروپایی به دست آورد. در جدیدترین ویدیوی تست تصادف شاهین، برخورد جانبی با استاندارد R95 اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ بر روی این خودروی ایرانی آزمایش شده است. سایپا اعلام کرده که در آینده نزدیک سایر فرایندهای تست ایمنی و جاده ای شاهین را منتشر می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار