کد خبر: ۱۴۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
در راستای جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر و قابل انتقال از دام به انسان یک دستگاه خودرو حامل ۱۶ رأس الاغ بدون هویت و سابقه بهداشتی مشخص و همچنین فاقد مجوز حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی که از شهرستان جیرفت استان کرمان به مقصد شهرستان فردوس حرکت می‌کرد توسط ماموران ایست و بازرسی بخش دیهوک متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،یک دستگاه خودرو حامل ۱۶ راس الاغ فاقد هویت و مجوز بهداشتی _ قرنطینه‌ای دامپزشکی در دیهوک توقیف شد.

 مسئول پست دامپزشکی دیهوک گفت:در راستای کنترل بهداشتی حمل دام الاغ های قاچاق به مقصد نرسیدندو جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر و قابل انتقال از دام به انسان یک دستگاه خودرو حامل ۱۶ رأس الاغ بدون هویت و سابقه بهداشتی مشخص و همچنین فاقد مجوز حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی که از شهرستان جیرفت استان کرمان به مقصد شهرستان فردوس حرکت می‌کرد توسط ماموران ایست و بازرسی بخش دیهوک متوقف شد.

مجید حسینی افزود: هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم دریافت مجوز‌های لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است و با توجه به خطر بالقوه دام غیرمجاز در گسترش بیماری‌های مختلف دامی به ویژه بیماری‌های مشترک بین دام و انسان پست دامپزشکی دیهوک با هر گونه حمل و نقل غیر مجاز دام برابر قانون برخورد می‌کند.

 

برچسب ها: حمل دام ، قاچاق الاغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار