کد خبر: ۱۴۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
پاسخ به سئوالات مخاطبان؛
باشگاه خبرنگاران جوان برخی از سوالات مخاطبان خود را درباره وام یک میلیون تومانی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی پیگیری کرد.

رفع ابهامات موجود درخصوص وام یک میلیونی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با آغاز طرح حمایتی دولت همزمان با تعطیلی کشور به منظور جلوگیری از پیشروی کرونا، سوالاتی درخصوص و به یک میلیون تومانی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی از سوی متقاضیان مطرح شده است.

به همین منظور حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان به برخی از این سوالات پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا  افرادی که یارانه بگیر هستند ولی بسته معیشتی را دریافت نمی‌کنند  و حقوق ثابت و بیمه نیز ندارند مشمول دریافت این بسته می شوند؟

شمس: خیر، بسته جدید یارانه معیشتی فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که بسته حمایت  معیشتی دریافت می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا کارگرانی که بیمه تامین اجتماعی دارند، مشمول دریافت بسته حمایتی یارانه می شوند؟

شمس: خیر، این بسته به افرادی تعلق می‌گیرد که اولاً درآمد ثابتی نداشته باشند ، دوم متقاضی وام یک میلیون تومانی  کرونایی در ابتدای سال بوده باشند ، سوم اینکه دریافت کننده بسته حمایت معیشتی باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان: چرا بسته جدید  یارانه معیشتی به تمام یارانه بگیران تعلق نمی گیرد؟

شمس: وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی صرفا مجری سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا و تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان: اگر کسی وام یک میلیونی را درخواست کند آیا مشمول دریافت کمک بلاعوض یکصد هزار تومانی نیز می‌شود؟

شمس: بله ، افراد مشمول بسته جدید معیشتی ،  یکصد هزار تومان بابت هر یک از اعضای خانواده در چهار ماه پایانی سال و همچنین  وام یک میلیون تومان را نیز دریافت می‌کنند. این افراد در مجموع 29 میلیون و 700 هزار نفر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان:چرا در برخی از موارد امکان ارسال کد ملی، به سرشماره ۶۳۶۹ وجود ندارد؟

شمس: تنظیمات برخی از گوشی‌های تلفن همراه به گونه‌ای است که نیازمند اضافه کردن ۹۸+ قبل از ۶۳۶۹ هستند. در واقع در این گوشی‌ها ارسال پیامک به صورت ۹۸۶۳۶۹ +خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: من یک کارگر باربر هستم و حقوق ثابت ندارم آیا مشمول دریافت این بسته جدید حمایتی می شوم؟

شمس: هر فردی که حقوق ثابت نداشته باشد و در فهرست معیشتی بگیران است و در فهرست اول سال حضور داشته باشد مشمول دریافت این بسته می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا این بسته معیشتی به اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی که دارای پرداخت بیمه هستند تعلق می گیرد؟

شمس: اگر فردی مشمول پرداخت بیمه شود چه کارگر ساختمانی و چه کارگر  غیر ساختمانی مشمول دریافت این بسته  نمی شود .به زبان دیگر، تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول دریافت این بسته نمی شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان: چگونه می توان پیگیری کرد که آیا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک های ارسالی را دریافت کرده است ؟

شمس: همان‌طور که در اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص بسته  جدید حمایت  معیشتی اعلام شد،  به افرادی که مشمول دریافت این بسته هستند  به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار