کد خبر: ۱۴۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، معقولانه این است ارز را از واردات برداریم و‌در تولید کشتارگاه روی مرغی که تحویل می‌گیریم اعمال کنیم ، افزود: در خواست ما از دولت این است که با این شرایطی که وجود دارد تجدید نظر اساسی انجام بدهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه تمام نهاده‌های دامی  با ارز ۴۲۰۰هزار تومانی وارد  کشور می‌شود، اظهار کرد: محسبات ما در کمیسیون کشاورزی نشان می‌دهد  اگر نهاده های دامی با نرخ ارز آزاد ۲۵ هزار تومان وارد کشور بشود، در بخش خرده فروشی مبلغ مرغ یک‌کیلوگرم ۳۶ هزارتومان برای مصرف کننده است.

رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مرغ با نرخ ارز آزاد فروخته میشود، گفت: ارز ترجیحی وقتی به واردات تعلق می‌گیرد در طول شبکه و تا انتهای خط متاسفانه به هدف  نمی‌نشیند.

وی با بیان اینکه، معقولانه  این است  ارز را از واردات برداریم و‌در تولید کشتارگاه  روی مرغی که تحویل می‌گیریم اعمال کنیم ، افزود: در خواست ما از دولت این است که با این شرایطی که وجود دارد تجدید نظر اساسی انجام بدهد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه، یکی‌از مهمترین مسائل ما کمبود نهاده است، تصریح کرد:  بانک کشاورزی برای تامین ارز و بخشی از آن توزیع نهاده که متولی آن جهاد کشاورزی  است دچار مشکل است.

 نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه توزیع خارج سامانه بازارگاه داریم، خاطر نشان کرد: مفهوم اینکه نهاده به قیمت آزاد در بازار سیاه داشته باشیم نشان می‌دهد خارج از سامانه بازارگاه جنس توزیع می‌شود.

وی  با بیان اینکه سه ملیون ‌نهاده در گمرکات تلمبار است گفت: دوشنبه هفته آینده برای نهاده‌ها  و روز شنبه جلسه فوق‌العاده  برای قیمت مرغ  خواهیم‌داشت تا با همت مسؤولان اجرایی  قیمت مرغ سامان مناسبی بگیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ج۱۰/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار