کد خبر: ۱۴۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در قزوین گفت از روز شنبه در کشور روزانه 60 هزار تست سریع کرونا انجام خواهد شد و به زودی نیز تعداد آن به 100 هزار در روز خواهد رسید.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز و در حاشیه جلسه ستاد کرونای استان قزوین، در مصاحبه با خبرنگاران در ارتباط با توزیع کیت‌های آزمایش کرونا و انجام تست سریع عنوان کرد: مقادیری از این کیت‌های آزمایش در شهرستان‌ها و استان‌ها توزیع شده و جهت استفاده از آن، آموزش‌های لازم ارائه شده است.

وی افزود: از روز شنبه به میزان روزانه شصت هزار تست فوری در کشور انجام خواهد شد و امیدواریم که در عرض یکی دو هفته آینده این نوع تست سریع به میزان 100 هزار در روز برسد.

معاون کل وزیر بهداشت در ارتباط با نتایج پژوهش شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید دارو نیز عنوان کرد: ما در حال حاظر هیچ دارویی نداریم که درمان قطعی کرونا باشد، اعم از داروهای شیمیایی، گیاهی و سنتی؛ لذا همۀ داروها بیشتر جنبۀ کمکی دارند و هر دارویی که سیکل مربوطه در سازمان غذا و دارو را طی کرده باشد، از هر شهری که باشد مورد تایید خواهد بود.

این مسؤول ادامه داد: برخی از داروهایی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز استفاده می‌شوند، به همت پژوهشگران و دانشمندان در داخل کشور تولید شدند و امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما تأکید می‌کنم که هیچکدام از این داروها درمان قطعی کرونا نیست، اما نتایج پژوهش‌های علمی و تولید دارو مورد حمایت ما است و هر محصولی که جنس آن خوب و استاندارد باشد و سیکل مورد نظر قانونی را طی کند، حمایت خواهد شد.

حریرچی در پایان با اشاره به مدت زمان اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند و امکان تمدید یا عدم تمدید آن نیز عنوان کرد: ادامۀ محدودیت‌ها بستگی به شرایط خواهد داشت، اگر نتایج مثبت یا منفی از اجرای این طرح و محدودیت‌های آن حاصل شود، بسته به میزان آثار مثبت یا منفی نتایج، نتایج ستاد ملی کرونا بررسی کارشناسی را در کمیته‌ها انجام خواهد داد و تصمیم لازم را خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار