کد خبر: ۱۴۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت هفتم آذر؛
اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

نیروی دریایی ارتش مومنانه و مقتدرانه از مرزهای آبی کشور حفاظت می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: یوم‌الله هفتم آذر تبلور ایثار و جان‌فشانی‌های پرسنل قهرمان و جان‌برکف نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و امنیت در آب‌های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان است.

نیروی دریایی همچون سایر نیرو‌ها در برقراری امنیت مرز‌های آبی کشور چه در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن مانند نگینی درخشنده است و بر عرشه کشتی افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است.

رویارویی دریادلان نیروی دریایی ارتش با نیروی دریایی دشمن و افتخارات رزم و رشادت و شهادت و نبرد قهرمانانه آنان در برابر آمریکای متجاوز و حضور جدی در آب‌های بین المللی، نشانه اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز است.

نبرد جانانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط ناوچه «پیکان» در هفتم آذر ۱۳۵۹ در عملیات «مروارید» و تسخیر پایانه‌های نفتی «البکر» و «الامیه» برگ زرینی بر تاریخ نبرد‌های دریایی افزود و حماسه آفرینی دلیرمردان آب‌های جنوب برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

نبرد هفتم آذر نیرو‌های دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آنچنان در روحیه افراد دریایی دشمن اثر گذاشت که تا پایان جنگ حرکت چندان مهمی در دریا از آن‌ها مشاهده نشد و پس از آن نیز جان‌برکفان دریایی با اجرای عملیات‌های مختلف در آب‌ها، سواحل و بنادر کشور به ندای هم‌رزمان شهید خود پاسخ مثبت دادند و تا پایان دفاع از آب‌های سرزمینی و سواحل و جزایر کشور به خوبی دفاع کردند.

امروز نیز با گذشت ۴۰ سال از آن حماسه، حضور راهبردی و مقتدرانه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های کشور عزیزمان ایران اسلامی در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و حفظ تمامیت ارضی و مقابله با تهدید‌های خارجی و حرکت متعهدانه و مومنانه آنان در خودکفایی و پیشرفت حوزه دفاعی کشور نشانه اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز است و ملت ایران باید به چنین ارتش مؤمن و وفادار افتخار کند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یاد و خاطره شهدا هفتم آذر ۱۳۵۹ را گرامی داشته و اعلام می‌دارد امروز نیروی دریایی با تکیه به ایمان و تخصص خود سنگر‌های دفاعی را از خزر تا خلیج فارس حفظ کرده و دریادلان نیروی دریایی، چون دیوار محکم در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و با استفاده از برتری‌های دریایی، با همکاری، وحدت و همدلی با نیروی دریایی سپاه و تمامی ارگان‌های دفاعی کشور امنیت آب‌ها و سواحل مرزی کشور را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار