کد خبر: ۱۴۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
یک قاضی ونزوئلا ۶ تن از مدیران نفتی پالایشگاه آمریکایی سیتکو را به اتهام فساد به حبس محکوم کرد.

به گزارش برنا ، شهروندان ایالات متحده به تخلفاتی از جمله اختلاس، پولشویی و توطئه متهم شدند. آنها همه اتهامات را انکار کرده و قصد تجدیدنظر دارند.

پنج نفر از این افراد به گذراندن ۸ سال و ۱۰ ماه و "خوزه پریرا" رئیس وقت پالایشگاه سیتگو نیز به ۱۳ سال و هفت ماه حبس محکوم شدند.

احکام حبس برای شهروندان آمریکایی در حالی صادر می شود که مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالت متحده روز شنبه خواستار آزادی این افراد شد.

پمپئو مدعی شد که این افراد به اشتباه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و سپس به یکی از خطرناکترین زندانهای ونزوئلا انداخته شدند.

نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا شهریور ماه سال جاری گفت که یک جاسوس آمریکایی در نزدیکی مجتمع پالایش نفت در شمال غربی این کشور دستگیر شده است.

مادورو افزود: ما یک جاسوس آمریکایی در حین جاسوسی از پالایشگاه های آموی و کاردون در ایالت فالکون دستگیر کرده ایم.   

به گفته رییس جمهوری ونزوئلا، وی با اسلحه های تخصصی، مقادیر زیادی پول نقد و دلار که ما مستقیماً به دادستانی عمومی منتقل کردیم، دستگیر شد.

پیش از این نیز در اردیبهشت ماه سال جاری نیروهای امنیتی ونزوئلا دو شهروند آمریکایی مرتبط با توطئه علیه دولت کاراکاس را بازداشت کردند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در همان زمان اعلام کرد، این دو شهروند آمریکا با یک نظامی کهنه‌کار ایالات متحده که مسئولیت توطئه مسلحانه ناکام اخیر علیه کاراکاس را برعهده گرفته، همکاری داشتند.

به گفته مادورو، نیروهای امنیتی این کشور همچنین ۱۳ "تروریست" را که با این طرح توطئه مشارکت داشتند، دستگیر کرده‌اند.

ونزوئلا در ۶ سال اخیر با شدیدترین بحران اقتصادی روبرو بوده و تحریم‌های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

هرچند مادورو در انتخابات سال ۲۰۱۸ بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شد، اما آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر، خوان گوایدو را به عنوان رییس جمهوری(خودخوانده) ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

با این حال، ونزوئلا همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است. این کشورها از تحریم‌ها و سیاست‌های آمریکا در قبال ونزوئلا بشدت انتقاد کرده‌اند.

 

برچسب ها: ونزئلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار