کد خبر: ۱۴۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

علی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در این باره که گفته می شود اگر به ترور شهید سردار سلیمانی پاسخ داده می شد امروز شاهد ترور دانشمندان هسته ای نبودیم، گفت: در آن مقطع پاسخی که به ترور شهید سردار سلیمانی داده شد براساس جو روانی ایران و مقتضیات جهان بود که بسیار مقتدرانه و شجاعانه ارزیابی می شود.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  همان طور که رهبری معظم و مسئولان نظامی ایران گفته اند پاسخ اصلی به ترور شهید سلیمانی هنوز انجام نشده است، این حق برای ایران  محفوظ خواهد بود و حتما انجام می شود. بدیهی است که اگر پاسخ برابری داده می شد شاهد اتفاق اخیر نبودیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: نکته ای که نباید فراموش شود این است که هویت رژیم صهیونیستی با اقدامات تروریستی و بزدلانه گره خورده است این رژیم در ادبیات سیاسی نه دولت بلکه ماشین ترور شناخته می شود؛ کشتن دانشمندان هسته ای مصری، عراقی و در مقطعی فرانسوی، عموما ترور دانشمندان و سیاسیون دنیا از خصایص رذیلانه این رژیم است به همین خاطر نفرت جهانی از این رژیم به نهایت خود رسیده است.

وی در خصوص اقداماتی که دولت و وزارت خارجه باید به دنبال ترور شهید فخری زاده انجام دهند گفت: امیدوارم که وزارت خارجه فعال تر از توئیت زدن  مسئله شهادت و ترور شهید فخری زاده را در مجامع بین المللی پیگیری کند و گزارشی به مجلس بدهد باید گفت که در خصوص شهید سلیمانی تا کنون شاهد اقدام تاثیرگذاری از سوی دولت و وزارت خارجه نبودیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تحلیل اقدام اسرائیل قبل از روی کار آمدن جو بایدن و اتمام دولت ترامپ، تاکید کرد: تحلیل های مختلفی مطرح می شود، اینکه انگیزه رژیم صهیونیستی از این اقدام در مقطع کنونی چه بود مهم نیست و نباید برنامه های ملی مشروط به تحولات در کشورهای دیگر باشد.

علیزاده در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: کسانی که نمی خواهند پاسخ دهند و انتقام بگیرند همیشه بهانه ای دارند یا بهانه ای خواهند ساخت، اگر بایدن هم رئیس  جمهوری آمریکا شود می گویند حالا که او آمده انتقام را فراموش کنیم، هشدار می دهم هیچ حمله و تروری نباید بی پاسخ بماند اتفاقا به نظربنده پاسخ را باید در همین دوره دولت ترامپ بدهیم.

وی بیان کرد: کارکرد دولت، نهادهای نظامی وامنیتی این است که پاسدار هویت ملی و شهروندان باشند و تکلیف شرعی و ملی دارند تا در اسرع وقت پاسخ قاطعانه بدهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به نشست فوق العاده کمیسیون با مسئولان نظامی و امنیتی به دنبال ترور دانشمند هسته ای، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قویا پیگیرهستند تا پاسخ قاطع به این اقدام تروریستی داده شود تا دشمن دیگر هوس چنین اقدامی در سرزمین  را ما نداشته باشند./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار