کد خبر: ۱۴۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان از ابتلای 300 نیروی تامین اجتماعی گلستان به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش فارس، احمد نصرتی در جلسه عصر امروز ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: از ابتدای شروع شیوع ویروس کرونا در استان تمامی هشت مرکز درمانی و دو بیمارستان تامین اجتماعی به صورت فعال به بیماران خدمات ارائه داده و خواهند داد.

وی به همکاری دائمی و نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی گلستان اشاره و تاکید کرد: در این مدت به ۳ هزار بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی استان خدمات ارائه شد و یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار عملیات غربالگری صورت گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان تصریح کرد: در این مدت ۳۰۰ نفر از همکارانم به ویروس کرونا مبتلا شدند.

نصرتی گفت: در «طرح شهید سلیمانی» نیز همکاری نزدیکی با دانشگاه علوم پزشکی گلستان داریم و ۵ هزار و ۴۷۰ بیمار سرطانی و ۹ هزار و ۵۱۸ بیمار دیالیزی نیز در این طرح به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شده تا در طرح غربالگری و مراقبت سلامت مورد توجه قرار گیرند.

لازم به ذکر است، روز گذشته سازمان تامین اجتماعی با انتشار خبر و دستورالعمل اجرایی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام کرد در اجرای بخشنامه مورخ ۲۷ آبان سازمان اداری و استخدامی کشور و دستور اداری چهار آذر در رابطه با طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کرونا در شهرهای کشور و با توجه به اعلام رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر تعطیلی ادارات دولتی هفته آینده، تمامی واحدهای اجرایی این سازمان (تمام شعب و کارگزاری‌های سازمان در شهرستان‌های سراسر کشور که در وضعیت قرمز دارند به استثنای مراکز درمانی) از تاریخ هشت آذر به مدت یک هفته تعطیل اعلام می‌شود.

با وجود انتشار این ابلاغیه رسمی و قرار داشتن شهرستان گرگان، کلاله، بندرترکمن و آق‌قلا در شرایط قرمز، اما این ابلاغیه در استان گلستان اجرایی نشد.

استاندار گلستان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان و در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص اعلام بخشنامه تعطیلی ادارات در شهرهای قرمز که توسط رئیس سازمان اداری و استخدامی اعلام شد، گفت: هیچ اداره و دستگاه اجرایی در این شهرها تعطیل نیست.

هادی حق‌شناس گفت: تمامی مدیران باید در محل کار‌ حاضر باشند و تاکید ما بر این است از کمترین میزان نیروی انسانی برای پیشبرد امور استفاده کنند و مشاغل و امور حساس و مورد نیاز مردم به هیچ عنوان نباید تعطیل شود.

گفتنی است براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متاسفانه روند مراجعه بیماران به بیمارستان‌های استان در پنج شهرستان گمیشان، بندرگز، علی‌آبادکتول، کلاله و‌ مراوه‌تپه افزایشی است.

برگزاری مراسم‌های عروسی و مهمانی‌ها به عنوان مهمترین عامل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان گلستان شناخته شده و در حال حاضر ۵۵۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

در بخش مراقبت‌های‌ویژه ۵۶ بیمار‌به دستگاه ونتیلاتور وصل است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار بر اثر کرونا در استان جان باختند.

برچسب ها: گلستان ، کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار