کد خبر: ۱۴۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴

رئیس سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی گفت: با هدف تشدید نظارت‌ها، کنترل‌ها و بازرسی از اماکن و اصناف مختلف، بیش از 150 اکیپ به صورت روزانه بر این فعالیت‌ها نظارت دارند.

به گزارش ایسنا؛ صالحیان ۸آذر در جلسه قرارگاه اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف به ویژه اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر انتظار می‌رود بیماریابی و شناسایی افراد ناقل به کرونا زمینه‌های پیشگیری و جلوگیری از این اپیدمی خطرناک فراهم آید.

وی به آمار بالای 22 کشته کرونا در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: این بالاترین آمار کشته‌ها در شهر اردبیل در 9 ماه اخیر است و ضرورت دارد با اقدامات به موقع و فوری این آمار را پایین آورده و زمینه ارتقا سلامت افراد جامعه را بالا ببریم.

رئیس سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی به چموشی و خطرناک بودن ویروس کرونا در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: ما در وضعیت کنونی با توجه به تشدید محدودیت‌ها، نیاز به مراقبت و بیماریابی سریع داریم تا در یک شرایط مناسب بتوانیم از مراجعه افراد به بیمارستان‌ها و حتی بستری شدن آنها در بخش آی.سی.یو جلوگیری کنیم چرا که با افزایش مراجعین امکان ارائه خدمات و فراهم کردن تخت‌های جدید وجود ندارد.

صالحیان ضرورت جلوگیری از تجمعات نابجا را در کنار استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یادآور شد و خاطر نشان کرد: کادر درمانی با تلاش مضاعف سعی در ارائه خدمات دارند اما انتظار می‌رود شهروندان نیز با انجام وظایف فردی و مسئولیت و مأموریت اجتماعی از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

وی به محدودیت‌های اعمال شده و کاهش رفت و آمد مردم در یک هفته اخیر اشاره کرد و ادامه داد: هر چند این محدودیت‌ها به تشدید مشکلات اقتصادی و حتی معیشتی مردم منجر شده اما تا زمانی که به وضعیت نارنجی و زرد نرسیم، این محدودیت‌ها ادامه خواهد داشت و چه بهتر است مردم با توجه به شرایط سخت کنونی با مراعات پروتکل‌های بهداشتی زمینه بازگشایی اماکن و اصناف بیشتر را در هفته‌های آینده با بهبود شرایط فراهم کنند.

صالحیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: از هموطنان انتظار می‌رود به جد از دورهمی‌های حتی کوچک خانوادگی پرهیز کرده و سعی کنند موازین بهداشتی را رعایت و از حضور در اماکن بسته و پرتجمع به جد خودداری کنند.

وی به فعالیت‌های انجام شده در برخورد با تخلفات صنفی اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری استانداری و فرمانداران در شهرهای مختلف روزانه بیش از 150 اکیپ بر فعالیت امکنه‌ها و صنوف مختلف نظارت دارند تا جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.

صالحیان اظهار کرد: در یک هفته گذشته با تذکر و حتی پلمب صنوف متخلف سعی کردیم تا جلوی فعالیت آنها را گرفته و از طریق سامانه 190 در خدمت شهروندان هستیم تا شکایات آنها را دریافت کرده و در کمتر از هفت تا هشت ساعت رسیدگی و اقدام به موقع و میدانی به انجام برسد.

وی به تجمعات مطب پزشکان، سونوگرافی‌ها و برخی آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این اماکن نیز تحت نظارت و کنترل هستند و تاکنون برخی از مطب‌ها و مراکز آزمایشگاهی و سونوگرافی به دلیل تخلفات مکرر پلمب شدند و ما از صاحبان این مجموعه‌ها خواسته‌ایم تا نسبت به ارائه خدمات با وقت قبلی اقدام کنند.

صالحیان در مورد نظارت بر اماکن صنفی روستاها نیز افزود: با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها این کار در حال انجام است اما به دلیل شرایط آرام‌تر در روستاها تمرکز عمده ما در مناطق شهری است.

رئیس سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: نباید فردی در جامعه ادعا کند که کرونا در او اثرگذار نیست در حالی که کرونا به هیچ کس رحم نمی‌کند و اگر به صورت همزمان استفاده از ماسک، ضدعفونی دست‌ها و فاصله‌گذاری را رعایت نکنیم در دام این بیماری گرفتار خواهیم شد.

وی از صاحبان مغازه‌ها خواست تا به مشتریانی که ماسک و الزامات بهداشتی را رعایت نکنند، سرویس ارائه نکرده و حتی مردم مجموعه‌های تجاری که موازین بهداشتی را رعایت نکنند، گزارش کرده تا به صورت متخلف با تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گیرند.

برچسب ها: کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار