کد خبر: ۱۴۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
شهرهای زیادی در کشورهای همسایه ایران هستند که مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری زیبایی دارند؛ از شرق در پاکستان گرفته تا شمال در آذربایجان یا جنوب در امارات.

شهرهای زیادی در کشورهای همسایه ایران هستند که مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری زیبایی دارند؛ از شرق در پاکستان گرفته تا شمال در آذربایجان یا جنوب در امارات. مطمئنا همه این شهرها و کشورها بسیار توریست‌پذیر و دیدنی هستند تا جایی‌که برای مثال دبی کاملا توریستی است و همه تلاش خود را برای بهبود جایگاه توریستی‌اش انجام می‌دهد. بااین‌حال در غرب ایران کشور ترکیه وجود دارد که به‌نوعی گل سرسبد همه کشور‌های توریستی همسایه به‌‌حساب می‌آید. این کشور با قدمت و توسعه‌ای که داشته، بهترین جاذبه‌های گردشگری را فراهم کرده تا مهمانان زیادی جذب کند. درادامه این مطلب جاذبه‌های گردشگری استانبول ترکیه را بررسی می‌کنیم و برای سفر به این شهر پیشنهادهای خوبی آماده کرده‌ایم. یکی از این پیشنهاد ها خرید آفر بلیط استانبول است.

استانبول و جاذبه‌های گردشگری

استانبول شهری با قدمت و تاریخچه بزرگ و طولانی است که زمانی به‌عنوان پایتخت ترکیه نیز شناخته می‌شد. این شهر دوست‌داشتنی انواع جاذبه‌های گردشگری را دارد. شما می‌توانید با گردش در این شهر از خانه‌های قدیمی تا برج‌های بلند از ساحل و دریا تا دشت و جنگل را بگردید و لذت ببرید. درادامه تعدادی از مکان‌های دیدنی معروف این شهر را معرفی می‌کنیم.

محلی برای آموزش و تماشای هنر

موزه هنرهای مدرن استانبول یکی از بهترین آوردگاه‌های هنر مدرن محسوب می‌شود. این موزه که اهمیت بسیار زیادی برای فرهنگ‌ها و توریست‌ها قائل است، برنامه و آموزش‌های فراوانی برای توریست‌ها درنظر می‌گیرد. در این موزه انواع طرح‌ها و هنرنمایی‌های هنرمندان از سرتاسر دنیا نمایش داده می‌شود و بازدید از آن‌ها نیز برای عموم آزاد است.

جاذبه‌های گردشگری استانبول ترکیه

گردش بین بهترین‌ها

استانبول مال یکی از بهترین و برترین مجموعه‌های تفریحی و فروشگاهی در دنیا است. این مجموعه که به اختصار با نام (موی) نیز شناخته می‌شود، محلی برای جمع شدن بزرگان پوشاک غذا و محصولات گوناگون به‌حساب می‌آید. انواع برندها ماننده ویکتوریا سکرت، لوییز ویتون و... فروشگاه‌های اختصاصی و بزرگی در این مجموعه دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. علاوه‌بر فروشگاه‌ها و مراکز خرید شما می‌توانید با حضور در بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده اروپا لذت و هیجان را همراه با هم تجربه کنید. این مجموعه همه چیز تمام است و یک فودکورتی بزرگ نیز برای راضی نگه داشتن شکم‌گردان دارد! هنر دوستان باید بدانند که بزرگ‌ترین سینمای ترکیه و سالن‌های زیادی برای هنرهای نمایشی نیز در این مجموعه ساخته شده‌اند؛ پس بازدید از آن را ازدست ندهید.

آب انبار باسیلیکا

شاید باور نکیند، اما اغلب کسانی که برای اولین بار به این مکان می‌روند، گیج می‌شوند که برعکس هستند یا درست. آب انبار باسیلیکا که پس از ضبط فیلمی در آن بیش از دیگر آب انبارهای ترکیه معروف شد، هم اکنون مکانی برای نمایش زیبایی‌های آب و تماشای مراسم کنسرت و رقص است. این مکان زیبا که مطمئنا ایرانی‌ها با کاربری آن آشنا هستند، حس خوب همراه با هوای لذت بخشی دارد که مخصوصا در تابستان حال خوبی به شما منتقل می‌کند.

تنگه بسفر لذت دریانوردی کنار شهر

تنگه بسفر یکی از شناخته‌شده‌ترین تنگه‌های دنیا و محلی برای اتصال دریای مرمر و سیاه است. این تنگه که قابلیت کشتی‌رانی نیز دارد، مرز بین دوقاره اروپا و آسیا است؛ به‌بیان دیگر این تنگه مرز بین دو قسمت اروپایی و آسیایی استانبول نیز به‌حساب می‌آید. کنار این تنگه جمعیتی بالغ بر 17 میلیون انسان زندگی می‌کند که مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان آب‌وهوا و زیبایی بی حد و حصر آن دانست.

جاذبه‌های گردشگری استانبول ترکیه

تماشای آسمان روی زمین

استفاده از مصالح خاص و هنرمندانه در معماری این مسجد باعث شده تا رنگ آبی در همه نقاط آن بازتاب داشته باشد و نام مسجد آبی روی این بنا ماندگار شود. بسیاری افراد مسجد آبی را حاصل چشم و هم چشمی میان بزرگان عثمانی می‌دانند که به بهترین شکل اجرا شده و البته دست ایاصوفیه را نیز از پست بسته است! این ساختمان کنار دریا قرار دارد؛ مطمئنا تماشای گنبد و مناره‌های زیبای آن را نباید از دست داد. گنبدهای این ساختمان به شکلی است که به آن آبشاری می‌گویند و استفاده از کاشی‌های فیروزه‌ای و رنگ بندی آبی هم ویژگی‌ای شده تا زیبایی بنای مسجد را دو چندان کند.

راه‌های سفر به استانبول

همان‌طورکه گفتیم استانبول شهر پرطرفدار ترکیه است. گزاف نیست اگر بگویم بیشتر توریست‌ها برای بازدید از آن راهی این کشور می‌شوند. همین دلیل کافی است تا قیمت‌ها در این شهر سربه‌فلک بگذارند و راه برای خانواده‌هایی که توان مالی کم‌تری دارند، سخت شود. به‌همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان را در سایت علی بابا رصد کنید و به محض دیدن آفر تور استانبول به این شهر بروید. با این روش هزینه کم‌تری را برای ‌قیمت بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان می‌پردازید و شرایط بهتری هم دارید.

بهترین راه برای این رصد همیشگی استفاده از سایت‌های اینترنتی فروش بلیط است. شما می‌توانید هرروز سایت‌ها را رصد و به محض مشاهده آفر تور استانبول راهی این شهر شوید که این امر مهم با شرکت در تورهای گردشگری که از طرف دفترها ارائه می‌شوند، امکان پذیر نیست. در ضمن شما می‌توانید با استفاده از سایت‌ها، قیمت‌ها را به خوبی بررسی کنید و از شعار کم‌ترین قیمت بین شرکت‌ها که علی بابا مدعی شده هم مطمئن شوید.

برچسب ها: رپرتاژ ، تریبون ، گردشگری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار