کد خبر: ۱۴۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور با اشاره به آزادی یک‌هزار زندانی جرایم غیرعمد مالی در کشور گفت: با پرداخت ۹ میلیارد تومان بدهی و جرایم این زندانیان، در قالب رزمایش کمک مومنانه از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سهراب انبارکی ظهر امروز در نشست با مسئولان بسیج حقوق‌دانان استان بوشهر با تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشور به اجرای طرح رزمایش کمک‌های مومنانه و رسیدگی به افراد نیازمند پرداخت و اظهار داشت: طرح آزادسازی زندانیان معسر در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه در سراسر کشور اجرایی شده است.

وی از کمک‌های مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان خبر داد و بیان کرد: در این قالب کمک‌هایی جمع‌آوری و در نقاط مختلف کشور به ویژه افراد آسیب دیده کرونایی توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور با اشاره به اجرای طرح آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد مالی در قالب رزمایش کمک مومنانه تصریح کرد: در این راستا به جای توزیع بسته معیشتی بین خانواده‌های معسر و زندانی، با تامین بدهی آنها از  زندان آزاد می‌شود و برای معیشت خانواده‌اش تلاش کند.

سهراب انبارکی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ بین سازمان بسیج حقوقدانان و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تصریح کرد: پس از  انعقاد این تفاهم‌نامه، طرح‌های مهمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی اجرا و تاکنون یک‌هزار  زندانی جرایم غیر عمد مالی در سراسر کشور آزاد شدند.

وی، بدهی این زندانیان را  90 میلیارد تومان دانست و بیان کرد:  با انجام برنامه صلح و سازش و پرداخت 10 درصد از بدهی‌های زندانیان جرایم غیرعمد مالی و تسویه بدهی آنها به میزان 9 میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی و خیران، یک‌هزار زندانی آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور با بیان اینکه آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از استان بوشهر آغاز شد خواستار راه‌اندازی ستاد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در مرکز و شهرستان‌های استان بوشهر با مشارکت سازمان بسیج حقوقدانان، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و ستاد دیه این استان شد.

انتهای پیام/190

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار