کد خبر: ۱۴۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
بارش‌های نسبتا سیل‌آسای شهرستان ایذه با سفیدپوش شدن کوهستان‌های اطراف شهرستان و ریزش چند نقطه از جاده‌های اصلی و فرعی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، پس از پیش‌بینی‌ها و هشدارهای متعدد مدیریت بحران و هواشناسی استان خوزستان مبنی بر فعالیت سامانه پرفشار بارشی در طول دو روز اخیر در سطح استان و به ویژه شهرستان ایذه، جلسات مختلف مدیریت بحران این شهرستان برای مقابله با سیلاب و بحران احتمالی ناشی از بارش 150 میلی متری پیش‌بینی شده برگزار شد.

با این وجود، به مانند بسیاری از موارد قبلی پیش‌بینی‌های هواشناسی و بحران این سامانه نیز آنچنان که مورد تهدید به نظر می‌رسید در سطح شهرستان ایذه خودنمایی نکرد و شرایط به صورت عادی و به مانند یک روز همیشگی بارانی سپری شد و عمدتا در ساعات مختلف شبانه روز شاهد بارش‌های نسبتا شدید و در بسیاری از ساعات روز نیز جوی آرام و ابری سپری شد.

علاوه بر آبگرفتگی نسبی معابر عمومی و جداول سطح شهر، ریزش چند نقطه از محور مواصلاتی ایذه-چهارمحال و بختیاری-اصفهان، ریزش جاده‌های روستایی و بارش برف در ارتفاعات شهرستان از جمله مواردی بود که در پی این بارش‌ها به وجود آمد.

آوار برداری چند نقطه از جاده ایذه-دهدز-لردگان

مجید رحمانی سرپرست بخشداری دهدز با اشاره به آمادگی تیم‌های امدادی و خدمات‌رسان در بخش دهدز برای ارائه خدمات به مسافران و شهروندان این منطقه در پی بارش باران اظهار کرد: پس از جلسه ستاد بحران فرمانداری، تمام تدابیر برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از وقوع سیلاب در منطقه به کار بسته شد و خوشبختانه شاهد یک نظم در اجرای برنامه‌ها و کمترین خسارت بودیم.

وی افزود: در پی وقوع این بارش‌ها شاهد ریزش چند نقطه در طول مسیر مذکور بودیم که با حضور به موقع نیروهای راهداری کار برداشت سنگ و گل‌های سقوط کرده در جاده انجام شد.

بارش بیش از 100 میلی‌متر باران در ایذه

مهدی اورکی رئیس اداره هواشناسی شهرستان ایذه با اشاره به وضعیت مطلوب بارندگی در پی ورود سامانه اخیر به سطح شهرستان اظهار کرد: در پی فعالیت این سامانه شاهد بارش‌های مناسب و ثبت آمار مختلف در ایستگاه‌های موجود در شهرستان ایذه بودیم.

وی افزود: در ایستگاه ایذه 100.3 میلی‌متر، سراک 149.5 میلی‌متر، شیوند 123 میلی‌متر و سوسن 97 میلی‌متر بارش را به ثبت رسیده است.

مسدود شدن راه 4 روستای بخش مرکزی ایذه

حسن‌قلی سبزعلی‌زاده بخشدار مرکزی ایذه نیز با اشاره به سقوط سنگ در پی بارش باران به دوره جاده‌های روستایی اظهار کرد: از روز آغاز بارندگی‌ها تاکنون در روستاهای مختلف شهرستان شاهد ریزش سنگ به درون جاده بوده‌ایم که با همکاری راهداری اقدام برای رفع آن در حال انجام است.

وی افزود: جاده روستایی در برخی از مناطق از جمله روستاهای تلخاب خدا کرمی، کل نرگس، چهار مارون و کارتا که دارای جمعیت عشایری بسیار زیادی هستند مسدود شده است و برنامه‌ریزی برای بازگشایی آن صورت گرفته است و به‌زودی کار بازگشایی آن آغاز خواهد شد.

مسدود شدن یک هفته ای جاده عشایری آب بید/ موبایل آنتن نمی‌دهد

یکی از اهالی روستای آب‌بید از توابع بخش سوسن نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: جاده روستایی و عشایری این منطقه در پی بارش هفته گذشته باران که منجر به جاری شدن سیلاب شد مسدود شده است و آورد حاصله از بارش‌های روز گذشته نیز بر آن افزوده شده است.

وی افزود: یکی از خانوارهای عشایری که در حال بازگشت به منطقه بود به دلیل بسته شدن جاده مجبور به نصب چادر خود در این مسیر شده و چشم انتظار بازگشایی جاده هستند.

این شهروند اضافه کرد: متاسفانه مشکل عدم پوشش و آنتن‌دهی موبایل در این منطقه نیز به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است و اهالی آن در پی بروز حوادث برای اطلاع دادن نیروهای امدادی و بستگان خود با مشکل جدی مواجه هستند و انتظار رفع فوری مشکل را دارند.

منگشت سفید پوشید

با وجود اینکه در بارش‌های هفته گذشته شاهد سفیدپوش شدن چهره سفیدکوه بوده‌ایم ولی شرایط برای منشگت که کمی به محدوده شهر ایذه نزدیک است فرق کرده و امسال دیرتر از زمان‌های دیگر این کوه پوشش سفید برفی بر فراز خود درد ولی در پی بارش‌های روز گذشته شاهد نمایان شدن نخستین پوشش برف بر قله این کوه بودیم.

پیش‌بینی شده است اواخر هفته جاری بار ورود سامانه بارشی جدید شاهد ریزش باران در منطقه باشیم.

انتهای پیام/72026/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار