کد خبر: ۱۴۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
مقام مسئول منطقه آزاد کیش از بهره برداری باندجنوبی فرودگاه کیش تا پایان سال خبر داد و گفت: این باند با هدف پذیرش ایرباس A۳۸۰ ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی عرب اظهار کرد: عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه جزیره با پیشرفت 50 درصدی، جهت ارتقاء کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

وی ش افزود: جهت تسریع عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش کارخانه جدید تولید آسفالت راه اندازی شد تا حجم تولید از 500 تن در روز به هزار تن افزایش یابد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عرب توسعه باند جنوبی فرودگاه کیش را یکی از مهم‌ترین طرح های زیرساختی جزیره عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه تنها بر روی یک باند انجام می‌شود و افزایش پهنا و تعداد باند‌ها، از نیازهای اصلی برای توسعه و پیشبرد اهداف بلند مدت سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی افزود: باوجود تمامی چالش های پیش رو از جمله شیوع ویروس کرونا فعالیت های مربوط به طرح با رعایت تمامی مقررات بهداشتی در حال انجام است.

وی افزود: اجرای این عملیات زیرساختی مهم، قابلیت نشست و برخاست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 را در جزیره میسر می سازد تا فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی به دومین فرودگاه کشور با استانداردهای لازم تبدیل شود. طبق پیش بینی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تسنیم، به دلیل پاندمی کرونا تقاضا برای حمل ونقل هوایی کاهش چشمگیری داشته و برخی شرکت های هواپیمایی بزرگ دنیا در حال زمینگیر کردن هواپیماهای پهن پیکر ایرباس A380 هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: منطقه آزاد کیش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار