کد خبر: ۱۴۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
گروه استان‌ها-جانشین سپاه استان کرمان با اشاره به آخرین جزئیات طرح شهید سلیمانی گفت: اجرای این طرح از موازیکاری دستگاه‌ها در مقابله با کرونا جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سرهنگ محمدعلی نظری امشب در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید فخری زاده اظهار داشت: طرح مقابله با کرونا در استان با نام شهید سلیمانی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح 10 روز است که به استان کرمان ابلاغ شده است گفت: کرونا یک پدیده چند وجهی است که حتی امنیت کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد کل فوتی‌های کرونا در استان نشان می‌دهد که روزانه تعداد زیادی از هموطنان ما نفر فوت شده‌اند افزود: کم کاری‌هایی در قبل از حضور بیماران کرونایی در بیمارستان و بعد از ترخیص از بیمارستان شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است که افراد بیمار قرنطینه خانگی شده و کنترل شوند ادامه داد: نسبت به کرونا باید تهاجمی عمل کنیم و منتظر آن نشویم که شرایط بیمار حاد شده و به بیمارستان منتقل شود.

نظری با اشاره به اینکه باید قبل از بیمارستان به‌صورت خانواده محور و محله محور از ابتلای به کرونا در استان جلوگیری کنیم بیان کرد: طرح شهید سلیمانی هفت راهبرد دارد که در حال حاضر یکی از این راهبردها مبنی بر اعمال محدودیتهای ترافیکی و تعطیلی اصناف انجام شده است.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان سال و در داخل یک ساختار منسجم اجرا می‌شود افزود: خوشبختانه رفت و آمدهای خانوادگی در استان نیز کاهش پیدا کرده و شاهد سیر نزولی بیماری در استان هستیم.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در اجرای طرح تاکید کردند ادامه داد: باید جبهه‌ای عمل شده و از ظرفیتهای بسیج و مساجد با محوریت وزارت بهداشت استفاده شود.

وی با بیان اینکه ساختار طرح شهید سلیمانی در استان تهیه شده و اجرایی می‌شود افزود: از شروع بیماری تعامل بسیار خوبی بین سپاه و بسیج و مراکز بهداشت در شهرستان‌های مختلف بوده است.

نظری با اشاره به اینکه این آمادگی از قبل وجود داشت که طرح شهید سلیمانی در استان کرمان در مقابله با کرونا سریع اجرایی شود تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی از موازیکاری دستگاه‌ها در مقابله با کرونا و کمک‌رسانی به افراد آسیبپذیر جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح بسیج طلاب برای کفن و دفن متوفی‌های کرونایی اعلام آمادگی کردند و تعدادی از طلاب و اعضای گروه‌های جهادی بسیج در بیمارستانها در کنار کادر درمان فعالیت می‌کنند افزود: در طرح شهید سلیمانی امر به معروف برای استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمعات در شهرها و روستاها مورد تاکید است.

سیدوحید احمدیطباطبایی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اینکه برای کنترل بیماری کرونا نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاهها، رفتار اجتماعی و هماهنگی بین بخشی داریم اظهار داشت: بسیج و سپاه و وزارت بهداشت برای کاهش ابتلا به کرونا یک ائتلاف بزرگ انجام دادند.

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی کاهش مرگ و میرها و ابتلای به کرونا از اهداف اصلی است ادامه داد: برای قطع زنجیره ویروس کرونا رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی لازم است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مشارکت اجتماعی مردم از اصول طرح بوده و ارایه فعال خدمات بهداشتی توسط بسیج و مراکز بهداشت در این طرح مدنظر است گفت: در طرح شهید سلیمانی نظارت‌ها و اعمال قانون تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه حفاظت از گروه‌های آسیبپذیر از جمله سالمندان از اصول و راهبردهای طرح است افزود: در استان کرمان فرمانده قرارگاه شخص استاندار بوده و دانشگاه علوم پزشکی معاون قرارگاه و فرمانده سپاه فرمانده عملیات است.

احمدیطباطبایی با اشاره به اینکه در این طرح سپاه پاسداران، هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد به کمک آمدند گفت: جلب کمک‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد برای توزیع در جمعیتهای آسیبپذیر است که توسط پایگاههای بسیج انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت تیمهای مراقبتی در طرح شهید سلیمانی مراکز بهداشت است و اطرافیان بیمار نیز رصد می‌شوند افزود: تیمهای نظارتی در طرح شهید سلیمانی مشخص شدند که از مراکز مختلف بازدید و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بررسی می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان به طرح ریشه کنی فلج اطفال در کشور اشاره کرد و افزود: در سال 73 با بسیج مردمی فلج اطفال در کشور ریشه کن شد و ما امیدواریم که در این طرح نیز با همکاری بسیج زنجیره کرونا در استان و کشور قطع شود.

انتهای پیام/511/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار