کد خبر: ۱۴۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:
حجت الاسلام علی لقمانپور گفت: در سال جاری دوره آشنایی با دفاع مقدس ویژه چهار هزار کارمند در استان قم برگزار می‌شود.

دوره ضمن خدمت آشنایی با دفاع مقدس ویژه ۴۰۰۰ کارمند در قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در جلسه کارشناسی رشته روایتگری که با حضور معاون راویان ستاد مرکزی راهیان نور، رییس مرکز علمی کاربردی شهرداری قم و اساتید رشته فوق در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در مورد موزه‌های دفاع مقدس با نیرو‌های مسلح و حوزه‌های علمیه هماهنگ شده که برای موزه نیرو به صورت مامور معرفی نمایند.

وی افزود: سال گذشته بیش از هزار نفر از کارمندان استان در دوره ضمن خدمت آشنایی با دفاع مقدس شرکت کردند و امسال بیش از چهارهزار نفر از کارکنان دولت و حوزه‌های علمیه این دوره را می‌گذرانند.

لقمانپور ارائه دو واحد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را بخشی از برنامه‌های استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و افزود: مرکز تخصصی جهاد و شهادت در حوزه علمیه قم راه اندازی شده و نگاه این اداره کل این است که ترویج ایثار و شهادت بر بستر‌های علمی صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: در این زمینه به موضوعاتی نیاز داریم که حماسه دفاع مقدس را کاربردی‌تر کنند مثل عملیاتی کردن پایان نامه‌های مرتبط با موضوع ایثار و شهادت که پیگیر آن هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس به جبهه مقاومت متصل است و این فرهنگ را باید توسعه ببخشیم.

وی یادآور شد: ایجاد بزرگترین کتابخانه جهاد و شهادت و بزرگترین مرکز اسناد دفاع مقدس در کشور در قم، مباحثی است که به لطف خدا در صدد تحقق آن هستیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار