کد خبر: ۱۴۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
در ادامه طرح پایش و غربالگری زندانیان در استان فارس با حضور رئیس کل دادگستری فارس، دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در زندان مرکزی شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان فارس، در این مراسم، رئیس کل دادگستری فارس و معاونین قضایی دادگستری استان از زندان مرکزی شیراز بازدید و با زندانیان اندرزگاه نسوان ملاقات کردند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در روند افتتاح دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در زندان عادل آباد شیراز، هدف از راه اندازی این دفتر را تسریع در ارسال درخواست‌های قضایی زندانیان و رسیدگی به تقاضای آنان به صورت سیستمی خواند و افزود: همزمان با افتتاح این دفتر دفاتر خدمات قضایی در زندان های اقلید، کازرون و بوانات نیز آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه با فراهم شدن زیرساخت ها، به زودی دفتر خدمات قضایی در سایر زندان های استان نیز راه اندازی می شود، گفت: با این کار ارزشمند، روند رسیدگی به پرونده های قضایی زندانیان در خصوص اعسار و محکومیت‌های مالی با سرعت بیشتری انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی افزود: استان فارس به لحاظ جمعیت کیفری یکی از استان های بزرگ کشور محسوب می شود که با اجرای مناسب و مستمر طرح پایش زندانیان  توسط قضات با بهره گیری از تأسیسات قانونی و اعطای تسهیلات پیش بینی شده در این طرح، آمار قابل توجهی از مددجویان زندان های استان کاهش یافت که از این حیث جزء استان های برتر کشور هستیم .

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با حضور در بند نسوان زندان مرکزی شیراز، به دیدار چهره به چهره با مددجویان این بند پرداخت و تأکید کرد: مددجویان بند نسوان به لحاظ شرایط ویژه بیش از همیشه مورد توجه قضات قرار گیرند و همکاری بیشتری در راستای اعطای مرخصی و استفاده از تسهیلاتی همچون آزادی مشروط برای آنان فراهم شود.

وی همچنین به قضات توصیه کرد به زندانیان این بند که دارای جرائمی مانند مواد مخدر و برخی از جرایم مالی هستند با رأفت بیشتری نگاه شود.

مدیرکل زندان های فارس نیز در این مراسم گفت: دفتر خدمات قضایی در زندان مرکزی شیراز راه‌اندازی و در مرحله بعد در سایر زندان های استان نیز ایجاد می شود.

اسحاق ابراهیمی گفت: در این بازدید علاوه بر ملاقات چهره به چهره زندانیان با مسؤولین قضایی، پنجمین سری بسته معیشتی که به تعداد ۲۱۰ بسته توسط خیرین این استان تهیه شده، بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع می شود.

وی یادآور شد: با اجرای طرح پایش زندانیان، تاکنون تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ کاربرگ تهیه و به مراجع قضایی ارسال شده است.

انتهای پیام/ س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار