کد خبر: ۱۴۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
وزیر صمت:
رزم‌حسینی گفت: سامانه جامع تجارت شروعی برای تجارت مدرن است که تکمیل آن به حذف فساد اداری و امضاهای طلایی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در برنامه تیتر امشب تصریح کرد: خوشبختانه از ثبت سفارش تا صدور مجوز‌های ۲۳ گانه در سامانه جامع تجارت انجام شده و در حوزه واردات این سامانه کامل شده است.

او با اشاره به اتصالاتی که سامانه جامع تجارت با سایر سامانه‌ها برقرار خواهد کرد گفت: با راه اندازی این سامانه بسیاری از تهدید‌های اقتصادی و فساد‌ها از بین خواهد رفت تا امضا‌های طلایی از بین رفته و فساد اداری به حداقل برسد. آقای رئیس جمهور در تمام جلسات بر تکمیل این سامانه تاکید دارد و به زودی انجام خواهد شد.

عضو کابینه دولت بیان کرد: کد شناسه کالا از اقدامات بسیار مهمی است که باید انجام شود تا تمام کالا‌ها در طول مسیر رد گیری شده و تا رسیدن به مقصد ارزیابی شوند.

رزم حسینی سامانه جامع تجارت را شروعی برای تجارت مدرن دانست و تصریح کرد: تمام سازمان‌ها سامانه‌های مستقل خود را متصل به سامانه جامع تجارت خواهند داشت تا ضمن حفظ استقلال سامانه، دسترسی کافی برای فعالیت‌های تجاری فراهم شود.

او افزود: یکی از مسائلی که باعث افت جایگاه شاخص کسب و کار می‌شود بروکراسی اداری است و با رسیدن به دولت الکترونیک از جمله اجرای این سامانه قدم بزرگی در بهبود این شاخص خواهیم برداشت.

وزیر صمت با اشاره به راه اندازی ۲۳ پروژه مهم دولت الکترونیک بیان کرد: سامانه جامع تجارت مرکز جامع آماری کشور خواهد شد تا هر جابجایی و تجارتی با تمام جزئیات و به صورت آنلاین در اختیار قرار بگیرد. ۳۰ درصد مابقی سامانه تا ۱۱ بهمن تکمیل خواهد شد.

او افزود: سامانه انبار‌های سامانه جامع تجارت، موجودی انبار و موارد مصرف شده را نشان خواهد داد، به عنوان مثال می‌توان به موضوع لاستیک اشاره کرد که با استفاده از ابزار‌های الکترونیک به خوبی کنترل شده است.

در حل تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار