کد خبر: ۱۴۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
قیمت دلار در بازار آزاد امروز بیش از ۲۶۳۰۰ تومان و دلار صرافی ملی ۲۵۶۲۰ تومان بوده است.این دو نرخ روز گذشته به ترتیب ۲۵۵۰۰ تومان و ۲۵۰۰۰ تومان بود. آیا این روند رشد به ترتیب ۳ و ۲٫۵ درصدی در نرخ بازار و صرافی ملی ممکن است فردا هم تکرار شود؟
صراط:

امروز علی ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه برای آرامش موجود در بازارها تعادل در بازار ارز مورد توجه است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ نرخ ارز به طور منطقی و فارغ از افزایش‌های ناشی از تاثیر فضای روانی و قیمت واقعی پیش‌بینی شده است، حتی ارز مورد نیاز برای تامین کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز حسن روحانی، رئیس جمهور نیز با اشاره به متکی نبودن به نفت در بودجه جاری سال آینده، گفت: دشمن به هدف اصلی ترسیم شده برای تحریم‌ و جنگ اقتصادی که فروپاشی اقتصاد ایران بوده دست نیافت و با قدرت می‌توانیم اذعان کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی شده است.

همچنین روز گذشته اعلام شد اعضای ارشد شورای روابط خارجی اروپایی با صدور بیانیه‌ مشترکی از دولت‌های اروپایی خواستند تا با همکاری یکدیگر زمینه بازگشت دولت جو بایدن به برجام را فراهم کنند.

جدی‌تر شدن بازگشت آمریکا به برجام و همچنین جدی‌تر شدن اخبار مربوط به توزیع گسترده واکسن کرونا هرکدام سیگنال‌هایی برای نزولی شدن روند قیمت دلار هستند.

اما آیا این بار بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد یا اینکه متاثر از ریسک سیاسی چند روز اخیر مجددا روند صعودی در پیش خواهد گرفت؟ با توجه به نوسان قابل توجه امروز بعید به نظر می‌رسد بازار ارز فردا از سیگنال‌های اقتصادی تبعیت نکند و روند نزولی به خود نگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار