کد خبر: ۱۴۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
اشکنان- عملیات اجرایی طرح تغزیه مصنوعی رودخانه «تنگ ماهی» در بخش اشکنان آغاز شد.

فرماندار لامرد در حاشیه سفر به اشکنان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه زیرساخت‌های شهرستان لامرد، اجرای طرح تغزیه مصنوعی تنگ ماهی شور در بخش اشکنان آغاز شد.

حسین شبانی نژاد گفت: در این طرح با ساخت سدهای تأخیری، معادل ۳۷۰ هزار متر مکعب آب در زمان بارش‌های زمستانه در تنگ ماهی هدایت و کنترل می‌شود که موجب تقویت آب‌های زیرزمینی و زمین‌های کشاورزی پایین دست آن خواهد شد.

این طرح که از سوی جهاد کشاورزی شهرستان لامرد در سال ۸۸ نیز اجرا شده بود در بارش‌های سیل آسا در سال‌های گذشته تخریب شده بود که با اعتبار ۲ میلیارد تومانی، عملیات ساخت آن دوباره آغاز شد.

در ادامه حضور فرماندار لامرد در بخش اشکنان همچنین طرح نهال کاری مبارزه با بیابان زایی در اشکنان به پایان رسید.

فرماندار لامرد گفت: دراین طرح ۱۵۰ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی در بخش اشکنان به کاشت ۱۵ هزار اصله نهال اختصاص یافت که عملیات کاشت این نهال‌ها با تلاش نیروهای پرکار منابع طبیعی شهرستان و بخش اشکنان امروز به پایان رسید.

فرماندار لامرد گفت: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده که با نگهداری از این درختان تا ۵ سال آینده ضلع جنوبی بخش اشکنان حدفاصل مرکز این بخش به سمت روستای پاقلات به جنگلی از درختان بومی کور وکنار تبدیل می‌شود که تفرجگاهی زیبا برای اسکان خانواده‌ها در روزهای تعطیل خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار