کد خبر: ۱۴۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
مریم کوشکی گفت: از زمان شروع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان تا کنون 53641 نفر غربالگری در منزل شده اند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  کوشکی در تشریح  آخرین وضعیت اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا تحت عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان به خبرنگاران ،اظهارکرد: از زمان شروع طرح تا کنون 53641 نفر غربالگری در منزل شده اند.

اوافزود: در این بین 1476 نفر مشکوک شناسایی شده بوده اند که مراحل قرنطینه خود در منزل را انجام می دهند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح  کرد: در این مدت 8184 نفر با تشخیص تیم های مراقبتی توسط پزشکان طرح ویزیت شده اند که 835 مورد آن در منزل انجام شده است.

کوشکی بیان  کرد: همچنین از زمان شروع طرح تا کنون 20787 بسته معیشتی توسط تیم های حمایتی در بین افراد کم بضاعت شناسایی شده توزیع شده است.

او با بیان این که انجام قرنطینه معکوس برای گروه های پرخطر یکی از مهم ترین اهداف این برنامه است، گفت: مهم ترین افراد پرخطر در استان شامل 38000 نفر بیمار دیابتی، 82000 بیمار دارای پرفشاری خون و 2793 بیمار سرطانی، 187000 سالمند، بیش از 12000 مادر باردار به علاوه سایر افراد دارای بیماریهای زمینه ای که جمعیتی بیش از 8000 نفر را در بر می گیرند، می باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان  کرد: نظارت تیم های بازرسی بهداشت محیط در زمان اجرای این طرح تشدید شده است.

 کوشکی خاطر نشان  کرد: از زمان شروع طرح تا به امروز 13371 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است.

او گفت : از این تعداد 155 امکنه ی متخلف پلمب و 341 مورد برای ادامه روند اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه با قدردانی از همکاری و مشارکت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و سایر دستگاه های اجرایی در جهت اجرای طرح، تاکید کرد: با روند اجرایی که طرح در پیش گرفته است، کاهش قابل توجه تعداد افراد مبتلا و مرگ ناشی از کرونا امیدوار کننده خواهد بود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار