کد خبر: ۱۴۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی اختصاص بذر گندم به این شهر،گفت: بذر گندم آبی اختصاص یافته به مشهد در سال گذشته یک هزار و ۹۲۳ تن و امسال یک هزار و ۸۴۳ تن بوده است.

به گزارش خبرگززاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی مشهد، سعید خوش قامت با اشاره به اینکه بذر گندم اختصاص یافته به مشهد نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افت داشته است، اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۹۲۳ تن گندم آبی میزان بذری بود که به مشهد اختصاص یافت و امسال یک هزار و ۸۴۳ تن بذر اختصاص یافته که این تفاوت مقداری کمتر از ۱۰ درصد است.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه دلیل مواجه شدن کشاورزان با کمبود بذر، تحویل گندم مازاد بر مصرفشان بوده است، افزود: گندمی که کشاورزان به عمل می‌آورند به وسیله دولت خریده می‌شود و به دلیل اینکه دولت با قیمت خوبی این گندم را خریداری کرده است، کشاورزان آن را تحویل داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ کارشناسی تامین بخشی از بذر مورد نیاز کشاورزان بر عهده جهاد کشاورزی است، ادامه داد: جهاد کشاورزی تقریبا ۶۰ درصد بذر را تامین می‌کند و همه ساله کشاورزان مابقی بذر مورد نیاز خود را از بذور خود مصرفی خود که بوجاری و ضدعفونی شده، تهیه می‌کنند.

خوش قامت متذکر شد: لازمه دستیابی به اهداف کشاورزی پایدار دسترسی به بذرهای اصلاح شده است.

انتهای پیام/ 70031

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار