کد خبر: ۱۴۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۳
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی:
در پی تصمیم اخیر کمیسیون موادمخدر سازمان ملل برای خارج کردن حشیش و ماری جوانا از فهرست مواد بسیار خطرناک برای مصارف پزشکی‎؛ کاظم غریب آبادی گفت: این مواد همچنان برای سلامت افراد خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی گفت: حشیش و ماری جوانا در زمره مواد بسیار خطرناک و اعتیادآور قرار دارند و از نظر حقوقی و مقررات کمیسیون موادمخدر نیز ممنوع و غیرقانونی هستند و استفاده آن‌ها در مصارف پزشکی نیز برعهده هر کشوری گذاشته شده است و الزامی در اجرای این تصمیم در این راستا وجود ندارد.

در پی تصمیم اخیر کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل برای خروج کانابیس (شاهدانه) و مشتقات آن (حشیش و ماری جوانا) از فهرست مواد بسیار خطرناک برای مصارف پزشکی‎؛ کاظم غریب آبادی افزود: بسیاری از کشورها هنوز بر این باورند که این مواد همچنان برای سلامت افراد بسیار خطرناک هستند و از اینرو، به مصارف پزشکی آن نیز بر مبنای مطالعات و پژوهش‌های علمی خود، اعتقادی ندارند.

غریب آبادی همچنین تاکید کرد: در ایران، ممنوعیت استفاده از این مواد به طور مطلق بوده و جمهوری اسلامی ایران مطابق با قوانین داخلی خود و همچنین کنوانسیون ۱۹۶۱ مواد مخدر، به اقدامات کنترل ملی و سختگیرانه خود در زمینه استفاده غیرقانونی و تولید کانابیس و مواد مرتبط آن، با هدف حفاظت از سلامت و رفاه عمومی ادامه می‌دهد و این ممنوعیت، شامل مصارف پزشکی نیز می‌شود.

نماینده دائم کشورمان از ستاد مبارزه با موادمخدر و ناجا خواست تا در صورت لزوم، آگاهی بخشی لازم را به جامعه در مورد اینکه این مواد در عرصه بین المللی رفع ممنوعیت نشده اند و برابر قوانین داخلی نیز تحت منع مطلق قرار دارند، انجام دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار