کد خبر: ۱۴۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
مدیرعامل ایران خودرو:
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بخش خبری ۲۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری در سال جهش تولید مبنی بر افزایش در تولیدات صنعتی کشور، گفت: با فرمان ایشان و تشکیل جلسات به دستور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولیدات صنعت خودروی کشور، تکالیف ما نسبت به گذشته دوچندان شد تا در مسیر سیاست های کلان کشور حرکت خود را ادامه دهیم.

 به گزارش اقتصادآنلاین، فرشاد مقیمی افزود: امسال تا به امروز، رشد تولید ۵۹ درصدی را رقم زده ایم، سال گذشته در همین بازه زمانی تعداد تولیدات ۲۱۶ هزار دستگاه بوده است. میزان تولیدات از ابتدای امسال تا به امروز به بیش از ۳۴۱ هزار دستگاه رسیده که نشان دهنده ۱۲۵ هزار دستگاه افزایش تولید در گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وی با بیان این که در شنبه هفته گذشته توانستیم از رکورد تولید روزانه با تولید ۲۹۵۰ دستگاه عبور کنیم، گفت: این رکورد در سه سال اخیر ایران خودرو بی سابقه بوده است. در گذشته ۴۰۰ دستگاه از تولیدات مربوط به محصولات CKD بوده اما تولیدات امروز به صورت کامل متعلق به تولیدات داخلی با تکیه بر توان قطعه سازان است.
مقیمی با بیان این که قطعه سازان داخلی و کارگران در زنجیره تولید خودرو در شرایط فعلی جهاد می کنند، گفت: فعالیت ها و مجموعه خدمات آنان را باید مستند کرد و به ثبت رساند.
وی از ثبت رکورد تکمیل و تجاری سازی خودرو در روز گذشته خبر داد و گفت: رکورد تاریخی دیگری را هم به ثبت رساندیم و قریب به ۴۸۰۰ دستگاه را تجاری کرده ایم که در تاریخ ایران خودرو بی سابقه بوده است.
مقیمی ضمن بیان این که در روزهای تعطیل پایان این هفته توانسته ایم بالغ بر چهار هزار دستگاه را فاکتور کنیم تعهد معوق فعلی خودروها را ۲۸ هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این تعداد، امروز در کف کارخانه تولید شده و موجود است، با اعلام قیمت محصولات از سوی سازمان حسابرسی این خودروها را تحویل مالکان خواهیم داد. سعی می کنیم خیلی زودتر از پایان سال تمامی معوقات را به صفر برسانیم.
وی با اعلام این که تا به امروز ۹ مرحله فروش فوق العاده داشته ایم، گفت: برمبنای این طرح های فروش، ۸۷ هزار تعهد ایجاد شده و ۶۵  هزار خودرو نیز تحویل شده است. تمامی خودروهای فروش فوق العاده را در کم تر از ۴۰ روز تحویل داه ایم در صورتی که موعد تحویل ۹۰ روزه بوده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره وعده تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری گفت: به صورت سنتی بالغ بر ۵۰ درصد از تولید خوردوهای کشور برعهده ایران خودرو است، تا به امروز ۵۲ درصد از تولیدات کل کشور را رقم زده ایم، سهم ایران خودرو از عدد یک میلیون و ۲۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو است که تا پایان سال تولید خواهد شد. 
مقیمی با اشاره به تدوین بسته حمایتی جهش تولید گفت: پیرو فرمایشان مقام معظم رهبری، وزیر محترم صمت، بسته حمایتی را برمبنای استفاده از ظرفیت های داخلی تهیه کرده اند که به زودی به جمع بندی نهایی خواهد رسید. در این بسته حمایتی، ایران خودرو متعهد به تولید ماهانه ۶۰ هزار دستگاه است.
وی تصریح کرد: افزایش تولید صرفا در حوزه خودروهای سواری نبوده در حوزه تولید خودروهای مسافری و باری هم ۴۶ درصد رشد داشته ایم، ایران خودرو دیزل از ابتدای آذر تا امروز بالای ۲۰۰ درصد افزایش تولید داشته است. خط تولید اتوبوس سازی که بیش از ۹ سال متوقف بوده، با استفاده از سازندگان داخلی راه اندازی شده است.
مقیمی با بیان این که رکوردهای به ثبت رسیده، نشان دهنده این است که جامعه قطعه سازان با همت بیشتری به میدان آمده اند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم مجموعه فعالیت هایی که در حوزه صنعت برعهده گروه صنعتی ایران خودرو است را به خوبی دنبال کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار