کد خبر: ۱۴۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
فشار خون بالا هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند و با این وجود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را به طرز چشمگیری افزایش دهد؛ بنابراین جای تعجب نیست که آن را اغلب قاتل خاموش می‌نامند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، دکتر استفان جی هووت، استادیار دانشگاه ییل می‌گوید: «هنگامی که فشار خون به حدی بالا می‌رود که علائم بالقوه تهدید کننده زندگی را ایجاد می‌کند، ممکن است نوعی بحران فشار خون بالا باشد که به عنوان یک مورد اورژانس فشار خون شناخته می‌شود.»

پاسخ را می‌توان در دو عدد یافت. فشار خون سیستولیک (عدد بالایی که در اندازه گیری فشار خون وجود دارد) به میزان فشار خون شما در هنگام تپش قلب بر دیواره‌های شریان وارد می‌شود. فشار خون دیاستولیک، تعداد کمتری، نشان می‌دهد که خون شما در حالی که بین ضربان‌ها استراحت می‌کند، چه مقدار به دیواره شریان وارد می‌کند. فشار خون کمتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه طبیعی تلقی می‌شود.

اگر فشار خون شما ۱۸۰/۱۲۰ میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) یا بیشتر باشد و درد قفسه سینه، کمر درد، بی حسی یا ضعف یا تغییر بینایی داشته باشید، ممکن است یک اورژانس فشار خون بالا را تجربه کنید.

دکتر هووت می‌گوید، این علائم نشان می‌دهد شما ممکن است آنچه را که آسیب به اندام نهایی نامیده می‌شود، تجربه کنید. "فشار خون بالا که تحت درمان قرار نگرفته است، بر رگ‌های خونی در مناطق مهم بدن مانند مغز، قلب، کلیه‌ها و آئورت که رگ اصلی خون است و خون را از قلب شما به بقیه بدن می‌رساند، تأثیر منفی می‌گذارد. "

آسیب به اندام اساسی اشکال مختلفی از جمله سکته مغزی، حمله قلبی و نارسایی کلیه دارد. او می‌گوید، فقط اعداد فشار خون نیست که نشان دهنده وضعیت اضطراری و خطر است، بلکه علائم آسیب به اندام اساسی است.

علائم دیگر آسیب به اندام اساسی به دلیل اضطراری فشار خون بالا می‌تواند باشد:

_از دست دادن حافظه
_آسیب به چشم
_پارگی آئورت، شریان اصلی بدن
_ درد قفسه سینه (آنژین)
_تجمع مایعات در ریه‌ها
_پره اکلامپسی، یک عارضه جدی بارداری

از دیگر علائم می‌توان به این موارد اشاره کرد:

_سردرد شدید
_تنگی نفس
_خون دماغ شدن
_اضطراب شدید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار