کد خبر: ۱۴۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: طی عملیات احیای موفق توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی آبادان جوان ۱۸ساله دوباره به زندگی بازگشت.

امین منصور امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از آبادان با بیان اینکه ساعت ۲۲ شامگاه جمعه چهاردهم آذر ماه جاری گزارشی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری جوان ۱۸ ساله آبادانی به علت تصادف به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ آبادان اطلاع داده شد، اظهار کرد: بلافاصله کارشناسان مرکز پیام، نزدیک ترین تیم امدادی از پایگاه‌های اورژانس را به محل سانحه اعزام کردند.

او با اشاره به اینکه این حادثه در منطقه صنگور آبادان اتفاق افتاده بود، گفت: طبق ارزیابی های اولیه کارشناسان اورژانس؛ مددجو به علت تصادف با موتورسیکلت دچار صدمه های متعدد شده بود.

امین با اشاره به اینکه این جوان به دلیل کاهش سطح هوشیاری، فاقد علایم حیاتی شده بود، ادامه داد: با حضور و اقدام به موقع کارشناسان اورژانس ۱۱۵ سریعا عملیات پیشرفته احیای قلبی -  ریوی بر روی بیمار انجام شد و پس از ۱۰ دقیقه تلاش توانستند جوان ۱۸ ساله را به زندگی بازگردانند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: پس از بازگشت علایم حیاتی بیمار و بازگشت ضربان قلب و تنفس، عوامل اورژانس او را برای ادامه درمان به بیمارستان شهید بهشتی آبادان منتقل کردند.

لازم به ذکر است که عملیات موفق احیای این جوان ۱۸ ساله که توسط محسن حسین‌زاده و محمد قیم انجام شده بود، توسط دکتر نورانی متخصص طب اورژانس بیمارستان شهید بهشتی تایید شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار