کد خبر: ۱۴۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

در پی بارش سیل آسای باران در شهرستان سیریک که ۵ ساعت به طول انجامید متأسفانه یک جوان ۲۳ ساله جان خود را از دست داد، گستردگی سیلاب نیز به حدی است که منازل مردم در آب فرو رفته و معابر مملو از سیلاب است.

به گزارش  تسنیم از سیریک، در پی بارش 5 ساعته باران در شهرستان سیریک، سیلاب گسترده‌ای در نقاط مختلف این شهرستان جاری شد.

گستردگی سیلاب در مرکز شهرستان به گونه‌ای بوده که اکثر منازل مردم در آب فرو رفته و معابر مملو از سیلاب است.

به دلیل عدم مدیریت صحیح شهری پیش از بارندگی، تمام راه‌های خروج آب مسدود شده و خسارات جانی و مالی زیادی بر مردم این شهرستان تحمیل شده است.

در روستای میشی این شهرستان متاسفانه جوان 23 ساله به همراه موتورسیکلت در آب سیلاب غرق شد که پس از ساعت‌ها جست‌وجو جسم نیمه جان این جوان پیدا شد، اما علیرغم تلاش‌های تیم پزشکی وی در بیمارستان این شهرستان درگذشت.

مردم و نیروهای جهادی همچنان در حال امدادرسانی و تخلیه گل ولای از منازل سیل زدگان در محله‌های کنکی، شمچو و چالاکو هستند.

تاکنون خسارات مالی از این سیلاب توسط مسئولان اعلام نشده، اما آنچه از شواهد پیداست اکثر وسایل برقی مردم از بین رفته است.

در حال حاضر نیروهای امدادی هلال احمر در حال توزیع چادر و مایحتاج اولیه در بین سیل زدگان است و موادغذایی در حال حاضر به اندازه کافی موجود است و نیاز به ارسال مواد غذایی از سایر شهرها نیست.

مسدود شدن راه‌های خروج و ورود آب و ساختن سیل بندهای غیرمجاز از جمله مواردی است که موجب شده تا حجم زیادی از آب از مسیر اصلی خود به سمت دریا خارج و به سمت شهر هدایت شود.

با توجه به بررسی‌های انجام شده متاسفانه مجوزهای غیراصولی برای این ساخت و سازها یکی از اصلی ترین علت‌های وقوع این سیلاب در شهرستان است.

متاسفانه مجوز دهنه خروجی پل که آب زیادی از آن خارج می‌شود به یک پروژه دیگر صادر شده که موجب مسدودی این کانال شده است و در پی این اقدام غیر کارشناسی متاسفانه راه خروج آب در مرکز شهرستان سیریک بسته شده و مشکلات زیادی برای مردم این شهر به وجود آورده است.

لازم به ذکر است، در پی این بارندگی متاسفانه بخشی از راه‌های روستایی به شهرستان سیریک مسدود شده است.

نکته قابل تامل عدم اعلام رسمی آمار بارش باران در این شهرستان از سوی اداره کل هواشناسی استان است، هواشناسی استان آمار بارش تا زیر یک میلیمتر را در سایر شهرستان‌ها اعلام کرد اما بنابه دلایل نامعلومی از اعلام میزان بارش در شهرستان‌ سیریک که برآوردهای اولیه حاکی از بارش بیش از 100 میلیمتر در این منطقه است خودداری کرده است.

معاون فنی هواشناسی هرمزگان در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار تسنیم اعلام کرد آمار بارش شهرستان سیریک پس از تایید توسط اداره هواشناسی میناب اعلام خواهد شد.

برچسب ها: سیل ، هرمزگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار